باورها و ارزش‌ها، بهترين راهنما و مشاور زندگي شما هستند.(آنتوني رابينز)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » دانلود رایگان مطالعات اقلیمی » دانلود رایگان مطالعات اقلیمی آبادان

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

دانلود رایگان مطالعات اقلیمی آبادان

دانلود رایگان مطالعات اقلیمی آبادان

دانلود رایگان مطالعات اقلیمی آبادان

دانلود مطالعات اقلیمی آبادان

دانلود مطالعات اقلیمی آبادان

– پیشینه تاریخی آبادان :

اگر چه وجود نام بهمن شیر(بهمن اردشیر) یادآور عهد ساسانی است و نشان از اهمیت این منطقه از لحاظ حمل و نقل دریایی در آن دوره دارد اما نامی از این شهر در ردیف شهرهای باستانی ،آنچنانکه در کتیبه ها آمده است وجود ندارد. تنها بعد از ورود اسلام به ایران است که صاحبان مسالک وممالک از این منطقه یاد می کنند. بطوریکه پیشتر یاد آوری شد بیشتر منابع متقدم پیدایش این شهر را به شخصی بنام عباد ابن حصین نسبت می دهند که در دوران اسلامی ساخته شده است.

سرعت و جهت باد ابادان:

بادهای آبادان بر سه نوع است. نخست «بادهای منظم فصلی» که در اثر تغییرات فشار هوا در فصل‌های مختلف سال به وجود می‌آیند. این بادها معمولاً شدید نیستند مگر این‌که عامل جوی دیگری موجب تشدید آن‌ها شود.

دوم«بادهای محلی» که خود بر دو نوع است: «باد شمال» و «باد شرجی». باد شمال از جریان‌های مدیترانه‌ای است که به ایران می‌رسد. این باد در تابستان دایمی و با رطوبت کم می‌وزد. باد شمال در زمستان اغلب طوفان‌های ناگهانی به وجود می‌آورد. ولی در تابستان از ۱۵ خرداد تا آخر تیر (۴۰ روز) با نظم و شدت زیادی می‌وزد. وزش ناگهانی و شدید باد شمال، همیشه برای قایق‌های کوچک ماهیگیری خطرناک است. وجود بادهای شمالی در آبادان، رطوبت روز را کاهش داده و …..

نتیجه گیری:

۱-استفاده از مصالح ساختمانی با ظرفیت حرارتی کم.

۲-در این مناطق به دلیل گرما و رطوبت زیاد هوا میزان تهویه ی طبیعی اهمیت چندانی ندارد که می بایست از پوشش گیاهی و تابش بند استفاده شود.

۳-در این مناطق استفاده از درها و پنجره های کشیده بسیار سودمند است,البته در صورتی که در برابر تابش آفتاب بوسیله ی لغاز اطراف بازشوها و ورود حشرات محافظت شود, زیرا این بازشوها نه تنها میزان تهویه طبیعی را افزایش می دهد بلکه باعث کاهش دمای هوای داخلی هنگام عصر و شب نیز می شود.

۳-در نظر گرفتن سایبان ثابت برای ساختمان,برای جهت ضلع جنوبی و غربی,سایبان های افقی مناسب تر از سایبان های عمودی هستند در حقیقت سایبان های عمودی حتی با ارتفاع بسیار زیاد نه تنها در تابستان سایه ی بسیار کمی بر روی پنجره ها ایجاد می کنند بلکه در زمستان نیز مانع تابش مستقیم آفتاب به داخل می شودو نتیجه این بررسی نشان داده است که سایبان و پنجره های افقی کارآمدتر از سایبان و پنجره های عمودی هستند.

این مطلب بصورت WORD و برای کسانی که رساله از وب سایت ما خریداری میکنند رایگــــــان و کارابران دیگر مبلغ ۵٫۰۰۰ تومان از لینک زیر پرداخت کنند.

vip

69

 

برچسب ها:

X دانلود رایگان مطالعات اقلیمی آبادانX دانلود مطالعات اقلیمی آبادانX مطالعات اقلیمی ابادانX اقلیم آبادانX دانلود مطالعات آبادانX مطالعات بستر آبادانX شناخت اقلیم آبادانX بررسی اقلیم آبادانX آب و هواي شهرستان آبادانX ویژگی هاي معماري آبادانX میزان تابش آفتاب در شهر آبادان

دانلود مطالعات اقليمي رشت

امتیاز 5.00 ( 7 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تاکنون 7 نظر ثبت شده است.

  1. سلام ببخشید دانلود مطالعات اقليمي اهواز موجود دارید

  2. با سلام
    ممنون از شما

  3. سلام
    فایل مطالعات اقلیمی آبادان را از سایت شما خریداری نمودم اما هیچ فایلی دریافت نکردم با شماره تراکنش ۴۳۳۵۲۶۰۵۷۶۱

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است