حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » دانلود رایگان مطالعات اقلیمی » دانلود مطالعات اقلیمی ماکو

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

دانلود مطالعات اقلیمی ماکو

دانلود مطالعات اقلیمی ماکو

دانلود مطالعات اقلیمی ماکو

 

مطالعات اقلیمی ماکو موضوع امروز که برای شما کابران عزیز اماده و بارگذاری میکنم همواره منتظر دیدگاهای شما کاربران عزیز هستیم

ويژگی‌های مکانی و موقعيت شهر ماکو (شهر سنگی ايران)

ماکو یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران است. این شهر در نزدیکی مرز ایران و ترکیه قرار دارد. شهر ماکو مرکز شهرستان ماکو است. شهر ماکو در دره‌ای بنا شده که رودخانه زنگمار از آن می‌گذرد و شهر را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند. قسمت جنوبی شهر در دامنه کوه سبد قرار گرفته و آبادی چندانی ندارد ولی بخش شمالی آن آبادتر و بزرگتر است.این شهر به دلیل آنکه در کنار مرز و گمرک بازرگان واقع شده‌است محل عبور مسافرینی است که قصد دارند از طریق زمینی به ترکیه سفر کنند.زبان اکثریت مردم شهر ماکو کردی و گروهی نیز به ترکی تکلم می کنند.

شهر ماکو مرکز شهرستان ماکو در شمال غربی آذربایجان غربی قرار دارد و دارای موقعیت جغرافیایی و نظامی مهمی است ، زیرا در سرحد چهار کشور ایران ، ترکیه ، جمهوری آذربایجان و ارمنستان میباشد.

بررسی نحوه تهويه در اقليم سرد و کوهستانی

با توجه به شرايط گرما در هواي تابستان اين‌گونه مناطق و رابطه آنها با منفي‌هاي جدول بيوكلماتيك ساختماني درمي‌يابيم كه با استفاده از تهويه طبيعي يا انتخاب مصالح ساختماني مناسب، امكان كنترل طبيعي هواي داخلي ساختمان وجود دارد.

اما در ماه‌هاي سرد زمستان، كه فصل بحراني مناطق سرد است، به دليل سرماي شديد و رطوبت كم هوا، بايد ورود هواي خارج ساختمان را به حداقل ممكن رساند و از وسايل گرمازا و همچنين مصالحي كه عايق حرارتي بهتري هستند، استفاده نمود. لذا يكي از مشكلات عمده در فصل زمستان جلوگيري از ايجاد تعرق بر روي سطوح داخلي است. اشكال كار در اينجاست كه نمي‌توان با استفاده از تهويه طبيعي از ايجاد تعرق جلوگيري نمود چون ورود بدون كنترل هواي خارجي به داخل ساختمان باعث به جريان افتادن هواي سرد و ناراحت كننده مي‌شود. همچنين به دليل كم بودن رطوبت هواي وارد شده رطوبت هواي داخلي نيز كاهش يافته و ممكن است باعث سوزش و خارش پوست بدن شود. لذا براي جلوگيري از ايجاد تعرق بايد رطوبت ايجاد شده در داخل را به طريقي كه دماي هوا پايين آورده نشود از ساختمان خارج نمود.

بهترين راه حل در اين مورد، نصب هواكش‌هاي برقي در قسمتهايي كه بخار آب توليد مي‌شوند، مثل آشپزخانه مي‌باشد. البته جلوگيري از ايجاد تعرق در سطح شيشه پنجره‌ها تقريبا امكان پذير نيست، لذا براي جلوگيري از خيس شدن ديوارهاي زير پنجره‌ها، بايد در قسمت كف پنجره تدابيري جهت دفع آب حاصل از اين تعرق اتخاذ نمود. بنابراين تنها وظيفه تهويه طبيعي در زمستان اين‌گونه مناطق تعويض هواي داخل ساختمان به طوري كه ميزان اين تعويض باعث تامين اكسيژن مورد نياز در داخل شود، مي‌باشد.

 

این مطلب بصورت WORD و برای کسانی که رساله از وب سایت ما خریداری میکنند رایگــــــان و کارابران دیگر مبلغ ۵٫۰۰۰ تومان از لینک زیر پرداخت کنند.

vip

69

 

امتیاز 2.44 ( 16 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تاکنون یک نظر ثبت شده است.

  1. طبق آمار فرمانداری ماکو اکثریت مردم ماکو ترک و اقلیتی کرد مهاجر از ترکیه ساکن شهر هستن

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است