اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه » دانلود رایگان مطالعات اقلیمی » دانلود مطالعات معماری شهر سرعین

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

دانلود مطالعات معماری شهر سرعین

دانلود مطالعات معماری شهر سرعین

دانلود مطالعات معماری شهر سرعین

روند طراحی پایانه مسافربری

استان اردبیل بر اساس آخرین تقسیمات کشوری با مرکزیت شهر اردبیل دارای ۹ شهرستان، ۱۹ شهر ، ۲۱ بخش و ۶۳ دهستان و ۲۲۱۸ آبادی می باشد . شهرستانهای استان عبارتند از:

۱-اردبیل ۲- بیله سوار ۳- پارس آباد ۴- خلخال ۵- مغان ۶- مشکین شهر ۷- سرعین ۸- نمین ۹- نیر

در اسناد تاریخی ابتدا این شهر به نامهای وراوی ، اورامین و اورامی خوانده شده  که نام مناطقی در اطراف این شهر می باشد.

استاد سعید نفیسی رد کتاب ” بابک خرم دین دلاور آذربایجان” از قول مورخین آن زمان از دو محل بنامهای “خشن بضم خاو سکون شین” و ” برزند” بعنوان جایگاه بابک نام میبرد. که بسیار نزدیک به خیاو محل سرعین فعلی است . با این وجود در متون تاریخی از سرعین  یا نام قدیمی آن خیاو یا بزبان محلی ( خیو یا خی یو) کمتر نام برده شده است.

حمدالله مستوفی در کتاب نزهت القلوب مربوط به سال ۷۴۰ (ه.ق) درباره خیاو چنین می نویسد: خیاو قصبه ای است که در قبل کوه سبلا ن افتاده است . در کتابهای دیگری به سرعین  یا پشکین نیز اشاراتی شده است که کتب معتبری نمی باشد. در قرون اخیر  سرعین بیشتر گذرگاهی برای مسافران عبوری بوده است . دوران پررونق این شهر بیشتر مربوط به دوران صفوی می باشد.

اقلیم سرعین

شهر سرعین در نقشه پهنه بندی اقلیمی در اقلیم دمایی سرد قرار می گیرد . از ویژگیهای این اقلیم زمستانهای سرد و تابستانهای نسبتا معتدل می باشد و بهاری کوتاه فاصله زمستان و تابستان را تشکیل میدهد.

اطلاعات آماری مربوط به پارامترهای اقلیمی از ایستگاه هواشناسی سینوپتیک مشکین شهر طی دوره آماری ۱۰ساله( ۱۳۷۴-۱۳۸۴ )استخراج شده است . جدول زیر مشخصات ایستگاههای سینوپتیک استان اردبیل را نشان می دهد.

جریان باد با تبادل حرارت ، رطوبت و بارش و انتقال ذرات ذره بینی و غیر ذره بینی از نقطه ای به نقطه دیگر نقش مهمی را درآسایش و یا اخلال در آن ، در سکونتگاه های شهری ایفا می کند. امروزه از داده های مربوط به جهت ، سرعت و تواتر باد در مواردی نظیر جهت گیری بافت شهر ، مکان یابی صنایع دودزا ، انتخاب مسیر فرودگاه ، جهت جویها و پرچینها و انتخاب محل پنجره ها در ساختمان استفاده می گردد.

این مطلب بصورت WORD و برای کسانی که رساله از وب سایت ما خریداری میکنند رایگــــــان و کارابران دیگر مبلغ ۵٫۰۰۰ تومان از لینک زیر پرداخت کنند.

vip

69

 

 

امتیاز 4.11 ( 9 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است