ارزش انسان به افکار و باورهای اوست
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه » بانک مقالات تنظیم شرایط محیطی » مقاله درباره شناخت گیاهان و جانوران اقلیم معتدل و مرطوب

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

مقاله درباره شناخت گیاهان و جانوران اقلیم معتدل و مرطوب

مقاله درباره شناخت گیاهان و جانوران اقلیم معتدل و مرطوب

مقاله درباره شناخت گیاهان و جانوران اقلیم معتدل و مرطوب

گياهان و همسازي آنها با اقليم :
سرزمين هاي با ارتفاع بيش از ۱۸۰۰متر :
بارندگي در فصل تابستان كم و مه گرفتگي به ندرت و فصل خشك در آن طولاني است و بارش آن در زمستان به صورت برف است .گون ها فقط در اينجا مي رويند. در اين سرزمين سروها نماد نهايت سازگاريند. بيشترين اندازه شان در كوهستان تا ۲متر هم مي رسد وقطرشان تا ۳۵سانتيمتر،گستره اي چند صد متري را مي پوشانند.

در اين مناطق به تدريج با پايين آمدن، گياهاني سرما پسند چون: افرا، گلابي وحشي، ازگيل،گوجه سبز جنگلي ،سيب تلخ، رز وحشي و بلوط ديده مي شود.بلوط ها روييده در شيب ريشه نا گسستني و پيدا در زمين دارند وضعيت آب و هوايي فرسايش شديد خاك را به همراه دارد .بدين ترتيب ريشه ها در جلوي ديد قرار مي گيرندو ريشه هاي حجيم و شكيل را مي نماياند.

سرزمين هاي با ارتفاع پايين تر از ۱۸۰۰متر :آب و هوا سرد و تر است. در اواخر پاييز و زمستان آب و هوا به منهاي ۸درجه و در تابستان تا ۲۱درجه هم مي رسد .بارندگي تابستان آن خوب و از نظر جوي بيشتر اوقات مه الود است كه نوعي باران مخفي است. اينجا پوشش گياهي راشستان است. از گونه هاي آن مي توان، درخت راش، افرا را نام برد.در بسياري از مناطق بلوط پرشكوه )مازو( به جاي درخت راش ظاهر مي شود.

 جانوران و همسازي آنها با اقليم :
در اين سرزمين خوك يا گرازهاي وحشي، سنجاب، انواع مار و گرگ پايدار زندگي مي كنند. هر يك از جانوران در منطقه ي خود سرشاراز خلاقيت وافرينندگي در هماهنگي با پيرامون خودند.در سرزمين هاي شرق مازندران به اسب تركمن برمي خوريم كه اين اسبان بيش از اسب هاي عربي)اسب هاي عربي براي خدمت در سواره نظام به كار گرفته مي شدند كه بيشتر نيازمند پيمايش كم با سرعت زياد بوده است

(،با كوهستان مواجه بودند و سرعت و طاقت بالا براي مواجهه با كوهستان، هوش بالا، گام برداشتن راحت، پايداري ژنتيكي به خاطر وجود در اين منطقه، تحمل هر نوع اب و هوا، نيازمندي به علف تازه، سر دراز، لاغر اندام،گردن دراز و مستقيم، جلوگاه نسبتا برجسته،قفسه سينه ي تنگ، شكم كشيده و لاغر، پاهاي بلند و باريك، ماهيچه هاي مشخص، پوست نازك، موهاي ابريشم نما،درخشندگي فلزي دم و يال و قد تقريبي ۱۶۰از ويژگي هاي بارزشان است.

اسب هاي تركمن قهرمان دوهاي استقامت و اسب هاي عربي قهرمان دوي سرعتند. اما اسب ويژه ي منطقه ي شمال اسب هاي خزري است كوتاه قد، كوچكتر و قوي تر از اسب هاي ديگرند .صد كيلوگرم بار را در كوهستان ها به راحتي جابه جا مي كنند. با كمترين خوراك قادر به انجام كارهايي اند كه اسب هاي ديگر را توان آن نيست. از سنگلاخ از گل و لاي و از ميان جنگل ها به راحتي عبور مي كند. كوچكي نازكي دست و پا و عضله هاي فراوان اين توانايي ها را به انان بخشيده است

 

 

 

برچسب ها:

مقاله درباره شناخت گیاهان و جانوران اقلیم معتدل و مرطوب.شناخت گیاهان و جانوران اقلیم معتدل و مرطوب.در اقلیم معتدل و مرطوب چه نوع جانورانی زندگی میکنند.تحقیق در مورد گیاهان و جانوران اقلیم معتدل و مرطوب.در اقلیم معتدل و مرطوب چه نوع گیاهانی رشد میکنند.انواع گیاهان و جانوران اقلیم معتدل و مرطوب

امتیاز 2.58 ( 36 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تاکنون 2 نظر ثبت شده است.

  1. سپاس از سایت خوبتون
    موفق و سربلند باشید

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است