یكدیگر را مسخره نكنید (اگر دین دارید)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » دانلود رایگان مطالعات اقلیمی » دانلود مطالعات بستر مشکین شهر

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

دانلود مطالعات بستر مشکین شهر

دانلود مطالعات بستر مشکین شهر

دانلود مطالعات بستر مشکین شهر

مطالعات اقلیمی مشکین شهر

مطالعات اقلیمی مشکین شهر

مشخصات جغرافیایی شهرستان مشکین شهر

الف)  موقعیت ریاضی

شهر مشکین شهر در دامنه شمالی کوه سبلان در فاصله ۲۰ کیلومتری قله مشهور آن قرار گرفته است. طول جغرافیایی شهر ۴۷ درجه و ۳۰ دقیقه و عرض جغرافیایی آن برابر ۳۸ درجه و ۲۴ دقیقه می باشد. ارتفاع شهر از سطح دریا برابر ۱۶۲۵ متر است .

ب) موقعیت جغرافیایی

شهر مشکین شهر از شمال به شهرستان گرمی ، از شرق به شهرستانهای نمین و اردبیل و از شرق و جنوب به استان آذربایجان شرقی محدود می شود . شهر مشکین شهر در بخش مرکزی شهرستان مشکین شهر واقع شده و از مرکزیت شهرستان بهره مند می باشد.

پ) پستی و بلندی

شهر مشکین شهر در دامنه شمالی کوه سبلان در ارتفاع ۱۶۲۵ متر از سطح دریا قرار دارد . بنابراین به تبع دارای شیبهای نسبتا زیاد همراه با پستی و بلندی موضعی است. در سمت شرق ، دره عمیق خیاو چای قرار دارد که رودخانه خیاو چای در آن جریان دارد. دو دره شعاعی دیگر مسیر طبیعی جریان آبهای سطحی را تشکیل می دهد که در امتداد آنها محلات مسکونی توسعه یافته اند و در معرض سیل و جریان شدید آبهای سطحی می باشند. وجود دره های متعدد که مهمترین آن مسیر رودخانه خیاو چای می باشد چهره متفاوت به شهر داده و امکان ایجاد دیدهای مختلف و زیبا را غراهم آورده است.

در جهات شرقی و غربی به سبب وجود پستی و بلندی و بریدگی ها حالت و ویژگی های متفاوت در چهره شهر دیده می شود . امتداد دره ها در خیاو چای و نیز سایر گود افتادگیها ، دامنه های سرسبز و جالبی را بوجود آورده است . بدین ترتیب دید و منظر از شمال به جنوب ارتفاعات و قلل سبلان و از جنوب به شمال دره و اراضی سرسبز را به همراه دارد.

– تعيين ضوابط طراحي در رابطه با اقلیم

در اين مرحله پس از آشنايي با وضعيت اقليمي محل و تعيين نيازها از نظر سايه و آفتاب، باد و برودت تبخيري و تاسيسات حرارتي، به تعيين ضوابط طراحي معماري هسماز با اقليم پرداخته مي شود.

با توجه به مطالعات هواشناسی که در بالا آمده است اهداف عمده طراحی اقلیمی برای سکونتگاهها در این شهر به ترتیب زیر مشخص می گردد.

  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • هدایت تابش آفتاب به فضاهای داخلی در مواقع سرد سال
  • جلوگیری از نفوذ بادهای سرد زمستانی به درون ساختمان
  • جلوگیری از نفوذ مستقیم آفتاب به فضاهای داخلی در مواقع گرم سال
  • بهره گیری از نوسان روزانه دما
  • ایجاد کوران در فضاهای داخلی

در ادامه یکسری راهکارهای لازم جهت دستیابی به اهداف طراحی سکونتگاههای شهری معرفی شده است.

این مطلب بصورت WORD و برای کسانی که رساله از وب سایت ما خریداری میکنند رایگــــــان و کارابران دیگر مبلغ ۵٫۰۰۰ تومان از لینک زیر پرداخت کنند.

vip

 

 

 

X دانلود مطالعات بستر مشکین شهرX مطالعات اقلیمی مشکین شهرX اقلیم مشکین شهرX بررسی اقلیم مشکین شهرX دانلود مطالعات مشکین شهرX شناخت اقلیم مشکین شهرX مطالعات بستر مشکین شهرX آب و هواي شهرستان مشکین شهر.X دانلود مطالعات اقليمي مشکین شهرX دانلود رایگان مطالعات اقلیمی مشکین شهر

امتیاز 5.00 ( 3 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است