قدر زمان حال را بدانید که گذشته هرگز برنمی گردد و آینده شاید نیاید.(گالیله)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » تحلیل بناهای معماری » ضوابط و استاندارد های طراحی والیبال و بسکتبال

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

ضوابط و استاندارد های طراحی والیبال و بسکتبال

ضوابط و استاندارد های طراحی والیبال و بسکتبال

ضوابط و استاندارد های طراحی والیبال و بسکتبال

– مشخصات ورزش والیبال

  • ابعاد و اندازه ها

ابعاد و اندازه های زمین والیبال و حریم های آن همانگونه که در تصویر دیده می شود عبارتند از : ۱۸×۹ متر ابعاد زمین بازی بدون حریم و ۳۸×۲۳ متر ب حداکثر حریم های در نظر گرفته شده برای انجام مسابقات . حداقل ارتفاع لازم برای انجام مسابقات نیز ۷ متر می باشد.

  • ملاحظات فنی و محیطی

کف زمین والیبال باید علاوه بر نرم بودن اصطکاک مناسب را نیز داشته باشد و دارای دوام و استحکام و مقاومت نسبی زیاد بوده ، در مقابل سرندگی مقاوم باشد . در این زمین ها قابلیت بیرجهندگی متوسط و میزان سختی کم مورد نیاز است .

در سالن های چند منظوره بهترین راه حل استفاده از کف های موقت برای ورزش است . دیوارهای سالن والیبال باید صاف و عایق صوتی باشند . سقف نیز تا ارتفاع حداقل ۷ متر باید عاری از هر گونه مانع (مانند چراغ) باشد و رنگ آن روشن انتخاب گردد . چراغ های سالن نیز بایستی دارای حفاظ باشند . زمینهای والیبال روباز بایستی در جهت ۲۰ درجه شمال غربی به جنوب شرقی قرار گیرند . دمای مناسب برای این بازی ۲۵-۱۵ درجه سانتیگراد است و هوای داخل سالن ها باید از لحاظ تهویه و تامین هوای تازه کنترل شوند .

ضوابط-استاندارد-های-طراحی-والیبال

ضوابط-استاندارد-های-طراحی-والیبال

– مشخصات ورزش بسکتبال

  • ابعاد و اندازه ها

زمین بازی مستطیلی است که در وسط زمین خطی آن را به دو بخش تقسیم می کند در میانه زمین دایره ای به شعاع ۸/۱ رسم می شود و در طرفین طولی زمین دو سبد نصب می گــردد .

ابعاد و اندازه های زمین بسکتبال و حریمهای آنها که در تصویر مشخص شده است عبارتند از : طول و عرض محوطه ۱/۳۴ × ۰۵/۲۰ متر با احتساب حریم های جانبی برای برگزاری مسابقات با ارتفاع مفید ۷ متر.

ابعاد و اندازه های زمین بسکتبال

ابعاد و اندازه های زمین بسکتبال

 

  • ملاحظات فنی و محیطی

کف سالن بستکبال باید دارای دوام و استحکام نسبی ، مقاومت در برابر سرندگی و مقاومت نسبی نشست زیاد باشد در این زمین ها قابلیت برجهندگی متوسط و میزان سختی کمی مورد نیاز است . از رایج ترین کفهای موقت مناسب برتی این ورزش ، کف های چوبی (چوب ممرز) است که قطعات آن قابل نصب و جمع کردن می باشد .

دیوارها و سقف سالن بسکتبال باید استحکام لازم جهت تحمل وزن تخته های بسکتبال را دو قسمت انتهایی زمین داشته باشد . نور و روشنایی یکنواخت و بدون مانع برای دید بازیکنان در فضای این بازی لازم است و چراغ های سالن باید در ارتفاع ۵ متری کف قرار گیرند و مجهز به حفاظ باشند . در سالن های بسکتبال استفاده از نور طبیعی که از سقف یا بالای دیوار می تابد مجاز است . زمینهای روباز بسکتبال در امتداد۲۰ درجه شمال غرب – جنوب شرق ساخته می شوند . دمای مناسب سالن بسکتبال ۱۶-۱۴ درجه سانتیگراد است و استفاده از سیستم تهویه مطبوع در این سالن ها ضروری است . دیوارها و سقف سالن بسکتبال از انعکاس صدا تا حد امکان جلوگیری کنند .

 

امتیاز 4.38 ( 8 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است