کسی را که به تو شنا یاد داد، غرق مکن.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » بانک مقالات انسان طبیعت معماری » دانلود پاورپوینت آب و معماری

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

دانلود پاورپوینت آب و معماری

دانلود پاورپوینت آب و معماری

دانلود پاورپوینت آب و معماری

پاورپوینت آب و معماری

پاورپوینت آب و معماری

آب، بعنوان یکی از عناصر عناصر چهارگانه آفرینش جایگاه ویژه ای در فرهنگ کهن ایران دارد. فرهنگ ایرانی، بعنوان فرایندی از اندیشه اجتماعی و باورهای مذهبی، مقام والایی برای آب قایل است. چراکه هم مایه حیاط است و هم لازمه رشد کاشته ها؛ همچنین، مایه تطهیر جسم و صفای باطن است. آب از زمان های دیرین، در باورهای آیینی ایران، مقدس محسوب می شده است؛ بطوریکه در آیین مهرپرستی، مذهب زرتشت، و دین مبین اسلام به ارزش آن اشاره شده و از تباه کردن آن نهی شده است.

معماری

معماري هنري است که سعي دارد تلاش آدمي را به بالا سوق دهد و از اين رو مقدس است. بشر براي   ساخت خانه، معبد و يا هر بناي ديگري از زمين شروع مي کند و به سمت آسمان پيش مي رود. از زمين به   آسمان رسيدن، به معناي قدسي شدن و همنشين با خدايان بودن است. هر بنايي که بشر مي سازد يادآور   کوه نيز هست، که رابطي است ميان زمين و آسمان. کوهي که جايگاه خدايان بوده و ناجي نسل بشر در   اسطوره طوفان نوح.

  بشر براي ساخت اولين بناها و يا بهتر است بگوييم اولين خانه ها از در دسترس ترين مصالح بهره برد. از آب   و خاک. دو عنصر مقدس از چهار عنصر اوليه با هم آميخته شدند تا بعدها نيز آتش و هوا در کار داخل شوند   و مسکن و معبد آدمي شکل بگيرد.
بنابراين گزاف نيست اگر پيوند آدمي با معماري را، ميراث کهن انسان با چهار عنصر اوليه طبيعت بدانيم. از   اين ميان هرچند که نقش خاک پر رنگ تر مي نمايد، اما وجود آب، همان عنصري که همواره به سويش    بر مي گرديم، مثل هميشه لطافت را در اين هنر به ارمغان مي آورد.

هنر درمانی با آب

   هنرهای برگرفته از آب، جدا از اندیشه ها و اعتقادات ایرانیان نبوده است. این هنرها جایگاه خاصی در ارتباط با روان انسانی داشته و نقش ورای فرم نمادین خود ایفا می کرده اند، تکامل تجلی این هنرها، معماری ایرانی است. نگرش های روانشناسانه آب در هنر معماری هرگاه با عقاید نامانوس همسو شده است، تاثیرات روان درمانی خویش را از دست داده و هویتش، نقش ظاهری و سطحی به خود گرفته است.

دانلود پاورپوینت آب و معماری

رمز فایل:  www.online-architect.ir

تاریخ آخرین بروز رسانی پنج شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸

امتیاز 3.48 ( 146 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تاکنون 2 نظر ثبت شده است.

  1. خواهش میکنم برام ایمیل کنید..خیلی ضروریه…ممنونم

  2. سلام
    فایل پاورپویینت آب و معماری دانلود نمیشه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اصلا گزینه دانلود نداره

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است