هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است.(جک لندن)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » بانک مقالات انسان طبیعت معماری » دانلود پاورپوینت کامل ریتم و تکرار در معماری

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

دانلود پاورپوینت کامل ریتم و تکرار در معماری

دانلود پاورپوینت کامل ریتم و تکرار در معماری

دانلود پاورپوینت کامل ریتم و تکرار در معماری

?? متن زیر صرفا مقدمه هست…. برای دریافت متن اصلی از گزینه دانلود رایگان کلیک کنید…  بصورت power point و قایل ویرایش ??

در معماری هم، مثل هر فعالیت دیگری. افراد برای برقراری ارتباط میان خود از کلام استفاده می کنند. این کلام کلامی است څاص، مطابق با خصوصیات و مقتضیات فعالیت معماری کارکرد ويژه معماری پاسخ به سرشت سکنی گزینی انسان بر روی زمین است.

کلام معماری نیز از چگونگی همین پاسخ سرچشمه می گیرد. آنچه به معماری راهش را نشان می دهد و از او می خواهد که چگونه باشد طبیعت سکونتگر انسان است. به عبارت دیگر منشا اصلی معماری، راهبر همیشگی آن، و قوام پخش حیثبت آن سکونت است. بنابر این، کلام معماری، اساسا و قبل از هر چیز، در تجربه سکونتگری انسان ریشه دارد

تجربه سکونتگری یک تجربه از میان صدها تجربة دیگر نیست. كل تجريه انسان در این جهان، از یک سو سیر و پویش دوگانه زیستی و فکری، و از سوی دیگر، توطن و سکنی گزینی بر روی زمین است. سکنی و پریش، که على الظا هر یکی مرکزگرا و دیگری مرکز گریز است، در تضاد و تقابل با هم نیستند تا یکی دیگری را خنثی و بی اثر کند، بلکه هریک مکمل و واسطه تداوم دیگری است.

مقصد همه پویشها موطن و جایگاه است، اما هر موطن و جایگاهی بار دیگر مبدا پویشهای تازه می شود، سکنی گزینی هرگز به معنی قطع تعلق از بیرون نیست. سکونت گرایش بهمرکز است، با حفظ تعلق به محیط، جمع بين محیط و مرکز است. تمرکزی است از تمام محیط به این ترتیب، زندگی انسان بر روی زمین، صورتی جز سکونت و اقامت ندارد. این مسکونت را، هپای تمام تجربیاتی که انسان می کند . معماری به گرد او می تند، تمامی این تجاربی که در شعاع سکونت، مرکز و محیط را به هم پیوند می دهند در کلام معماری نیز انعکاس پیدا می کنند، ماده اصلی کلام معماری سکونت است.

٣. هستی مدنی که انسان علاوه بر هستی طبیعی دارد بالقوه است. او به دست خودش باید آن را با لفعل کند، بدون بالفعل کردن آن زندگیش نا قص و ناتمام است، و در زندگی نا تمام آرام و قرار پیدا نمی کند دانلود سوالات تستی اتوکد  این بی قراری او را به سوي بالفعل کردن با ساختن سوق می دهد. تمام وسایل مدنیت را باید پا بالفعل کردن قوایی که در او موجود است بسازد. برای سکونت کردن هم باید وسیله ای بسازد. معماری ساختن وسیله سکونت است. پس، کلام معماری کلامی است ساختمانی با فنی که حامل معنی سکونت باشد.

٣. هر وسیله ای که انسان می سازد لا چرم مرکب از اجزا و دارای اندازه است. کثرت أجزا و اندازه هاشکل را پدید می آورد. امکانهای اندازه و شکل نامحدود است. آنچه از میان امکانهای نامحدود سر انجام به فعل در می آید تصادفی، غیر اختیاری، و در نظر انسان سازنده بی تفاوت نیست.

دانلود پلان هتل

چه چیزی باعث می شود که اندازه و شکل خاصی اختیار شود ؟ روابط درونی عیان اندازه ها با سرشت روانی انسان؟ بحث دریا را ذوق و از اینجا سرچشمه می گیرد . منشا ذوق در انسان چیست؟ آیا می توان در محصولات ذوقی بشر خصوصیات مشترکی را پیدا کرد که با یه داوری عمومی درباره ارزش ذوقی یا «زیبایی و آنها بشود ؟ آیا می نوان أصل ذوق و سرشتی بودن آن را منکر شد؛ با این همه تا مفاهي خارجي ذوق نباشد به وجود آن نمی توان پی برد.

این مظاهر در شکل محصولاتی متحقق می شود که انسان می سازد، و همین باعث میشود که وجوه مشترک ظاهرى آثار زمینه پژوهشهایی قرار گیرد که هدف آنها نحوه انطباق آنها با ذوق طبیعی است. و به این ترتیب کلام معماری به بحث درباره ذوق، سنجشگری، و نقد کشیده می شود

رمز فایل:      www.online-architect.ir 

منابع:

»منبع: وب سایت تخصصی معماری – معمار آنلاینـ

همانطور که ما عاشقانه شما را دوست داریم ،و برای جمع اوری اطلاعات از وقت خود میگذرانیم از کاربران عزیز توقع داریم که برای ما کامنت های از جنس های انتقاد پیشنهاد راهنمایی و… با ما در میان بگدارن

نظر شما در باره سایت ما چیست ؟
پیشنهاد شما برای آموزش بعدی چیست ؟
جای چه نکته ای در این مطلب خالی یافتید؟
از بین این نکات، کدامیک برایتان جالب تر بود؟

امتیاز 5.00 ( 1 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است