اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » بانک مقالات انسان طبیعت معماری » تحلیل دیدگاه نگرش معماری طبيعت گرا گريز در معماری

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

تحلیل دیدگاه نگرش معماری طبيعت گرا گريز در معماری

تحلیل دیدگاه نگرش معماری طبيعت گرا گريز در معماری

تحلیل دیدگاه نگرش معماری طبيعت گرا گريز در معماری

نگرش هاي طبيعت گريز

نگرش هاي طبيعت گريز

نگرش هاي طبيعت گريز (بي تفاوت)
اين ديدگاه نيز رابطه انسان با طبيعت را غير سامانه اي يا سامانه اي گسسته مي بيند، ولي همچون گرايش قبل توصيه اي بر مهار وسلطه بر طبيعت نمي كند وآنها را داراي دو ساختارمتفاوت مي داند. زير بناي نظري اين ديدگاه را هم در عرفان وهم در فلسفه مي توان يافت . در يك تقسيم بندي كلي گرايشات فلسفي وعرفاني را مي توان به دو دسته آفاقي وانفسي تقسيم كرد كه اين دو گرايش متناظر با دو ديدگاه طبيعت گرا و طبيعت گريز مي شوند. در عرفان انفسي ازآنجا كه عالم اصيل و حقيقي فراتر از اين عالم توصيف مي شود ، طبيعت مزاحم و حجابي براي رسيدن به عالم ماوراء طبيعت وهمچون زنداني است كه انسان را از رسيدن به حقيقت عالم محروم مي كند و راه دستيابي به آن عالم حقيقي، بي اعتنايي وگاه مخالفت ) رياضت ( درمقابل طبيعت است . زير بناي حكمت عملي اين مكاتب براصل بي اعتنايي يا مخالفت با طبيعت پي ريزي شده است.
درغرب :
-۱افلاطون با تأكيد بر اصالت عالم مثل و سايه بودن و اعتباري بودن عالم طبيعت اين نظريه را گسترش داد. نظر او را بايد تلاشي براي مقابله با طبيعت پرستي ها و خرافه گويي هاي يونان پيش از سقراط دانست .
-۲مسيحيت در دوره قرون وسطي با تركيب نظريه افلاطون وانديشه رهبانيت شكل حادي از طبيعت گريزي را به نمايش گذاشت و اين ويژگي ها بود كه دو گرايش طبيعت گرا و طبيعت ستيز دورة جديد ِغرب را درمقابل خود پرورش داد.
در شرق :
-۳مكاتبي همچون هندوئيزم به اين ديدگاه نزديكند و دراين جا هم طبيعت و ماده نازل ترين سطح عالم كيهان است ، كه بايد به مدد رياضت ها از آن فاصله گرفت . هنر هم راهي ديگر است كه مي تواند ما را از اسارت طبيعت خارج كند.
مباني انسان شناسي اين مكاتب كاملاً روحاني و اصالت روح است ،) روحانيـة الحدوث و روحانيـة البقاء ( حقيقت انسان همان روح اوست كه پيش از ايجاد طبيعت آفريده شده و تنها براي دوره اي محدود آن روح را دراين عالم طبيعت محبوس كرده اند. راه حركت انسان به سمت خداوند،راهي متفاوت و متضاد با راه حركت به سوي طبيعت است و انسان به اختيار خود يكي ازاين دو راه را انتخاب مي كند ، چرا كه طبيعت حجابي دور كننده از خداوند است

 

 

تحلیل دیدگاه نگرش معماری طبيعت گرا گريز در معماری.نگرش هاي معماری طبيعت گرا گريز.دانلود تحلیل معماری طبيعت گرا گريز.معماری طبيعت گرا گريز.تحلیل و بررسی معماری طبيعت گرا گريز.دیدگاه معماری طبيعت گرا گريز در معماری.دانلود پاورپوینت تحلیل معماری طبيعت گرا گريز.نمونه ساختمان براساس معماری طبيعت گرا گريز

امتیاز 4.38 ( 8 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است