خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

معماری اسلامی در ترکیه

معماری اسلامی در ترکیه

 

معماری اسلامی در ترکیه

سلام دوستان امروز هم مقاله معماری اسلامی در ترکیه را برای شما آماده کردم امیدورارم مورد پسندتون واقع بشه،مثل همیشه ابتدا کمی توضیح بعد دانلود در ادامه مطلب….

در معماری عثمانی پیش از فتح قسطنطنیه بیشترین تأکید بر حجمهای مکعبی با پوششی از گنبد های نیمکره ای بود.

حفظ یکپارچگی بین نیمرخهای درونی و بیرونی گنبد، نه جدایی آنها مثل معماری ایرانی اصول کلاسیک معماری عثمانی سدۀ دهم/ شانزدهم مرکب از یک رشته قالبهای محدود و ترکیب یافته با شماری از شیوه های محدود بود.

دستاورد کلاسیک معماری عثمانی به دست معمارانی چون سنان در حل سنجیده مشکلات واجرای دقیق جزییات با نظارت کامل همخوانیها و نا همخوانیها قرار داشت.

مساجد عثمانی

مساجد ترکیه به ویژه مساجد جامع دورة عثمانی در استانبول و ادرنه محققأ در زمرة زیباترین آثار معماری اسلامی و حتی معماری جهان قرار دارند.در این مساجد ،بر خلاف مساجد کلاسیک وایرانی،توانسته اند حجم درونی بزرگی به ویژه در جهت ارتفاع به وجود آورند.در این حجم بزرگ و ژرف ستونهایی که…
با آنکه این مسجد و مساجد سلجوقی قبل ازآنها،در ترکیه واقع است وبه دستور امرای ترک بنا شده اما نمی توان گفت که با یک معماری ترکی رو به رو هستیم ویژگیهای زیبا شناختی هنرهایی که در زمان خود گشترش یافته اند را نمی توان به سلسله سلاطین یا به اقوام قالب نسبت داد ..

* مدارس عثمانی
مدارس عثمانی به طور حتم هینگامی که در مقابل بازده قرون ما قبل مورد ارزیابی قرار گیرد تا حدی بی روح به نظر می رسد و انباشته از تجربه ها ، نقاط شروع اشتباه و تداخل غیر منقطره گونه های متفاوت نیا را موجب می گردد . ولی آنچه که مدرسه های عثمانی در « قابل پیش بینی نبودن » از دست می دهند در مقابل …
رابطه نزدیک تری بین مسجد و مدرسه در این دوره ، نتایج دور از دسترس بیشتری را به دست می دهد . در این میان نیاز کمتری به تامین تسهیلات گسترده برای نیایش وجود داشت به این ترتیب مسجد یا شبستان نسبت کوچکتری از سطح زیر بنا را اشغال می کند . تغییرات در طرح مسجد به سرعت در طرح مدرسه منعکس می گردد مثلا به هنگام ایجاد رواق میانی هر یک از قسمتهای میان حیاط …

 

 

 

0

User Rating: 4.64 ( 8 votes )
امتیاز 4.29 ( 7 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تاکنون 2 نظر ثبت شده است.

  1. سلام. دوست عزیز متاسفانه لینک دانلود این فایل خراب شده و من شدت به این مقاله احتیاج دارم. اگر امکانش هست آن را دوباره اپ کنید.

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است