امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه » دانشکده مجازی معماری » مقالات معماری » دانلود پاورپوینت مبانی انتقال حرارت

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

دانلود پاورپوینت مبانی انتقال حرارت

دانلود پاورپوینت مبانی انتقال حرارت

دانلود پاورپوینت مبانی انتقال حرارت

دانلود پاورپوینت مبانی انتقال حرارت

دانلود پاورپوینت مبانی انتقال حرارت

مقدمه:

گرمایش و سرمایش در ساختمان ها صورت نمی پذیرد مگر با افزایش و یا کاهش انرژی در آنها،بنابراین دانستن اصول اولیه انتقال حرارت از جمله مباحث ضروری در یک طراحی موفق منطبق با اقلیم است.

مفاهیم پایه
انرژی : انرژی قابلیت یا ظرفیت انجام کارمعینی ست و واحد اندازه گیری آن ژول (J) است . حرارت نیز شکلی از انرژی است که به صورت حرکت مولکولی در داخل ماده و یا مانند حرارت تشعشعی ، به صورت طیفی از تشعشع امواج الکترومغناطیس با طول موج معین در فضا ظاهر می شود و هنگام تماس بین دوجسم ، از جسم گرمتر به جسم سردتر منتقل می شود .

توان حرارتی : توان حرارتی میزان انرژی است که در واحد زمان از عنصر می گذرد ، در حالی که اختلاف دمای بین محیط داخل و خارج یک درجه سانتی گراد باشد . واحد اندازه گیری توان وات (W)  است . یک وات برابراست با کاری که توسط یک ژول انرژی به صورت یکنواخت در مدت یک ثانیه انجام پذیرد .

درجه حرارت (دما) : درجه گرمی یا سردی یک جسم را دمای آن جسم می نامند . دما کمیتی مقایسه ای است و با مقیاس سلسیوس (C) اندازه گیری می شود .این مقیاس با انتخاب به عنوان نقطه انجماد و نقطه جوش آب در فشار عادی جو (یک اتمسفر یا ۷۶۰ میلی لیتر جیوه) به عنوان نقاط ثابت و تقسیم فاصله آنها به ۱۰۰ درجه ساخته شده است .
در کارهای علمی مقیاس کلوین (K) در خصوص اختلاف دما مورد استفاده قرار می گیرد . تقسیمات این مقیاس هم مانند مقیاس سلسیوس است ، اما نقطه شروع یا صفر این مقیاس ، صفر مطلق یعنی -۲۷۳/۱۵ C است (C=273/15 K).

گرمای نهان و آشکار : انتقال گرما دارای دو اثر متفاوت بر روی جسم است . اگرگرما جابجا یا اضافه شود و باعث تغییر درجه حرارت جسم گردد ، این گرما را به نام گرمای آشکار می خوانند . اگر اضافه کردن و یا جابجا نمودن گرما باعث تغییر درجه حرارت جسم نگردد اما تغییرفیزیکی (ذوب و تبخیر) در جسم در برداشته باشد ، آن را به گرمای نهان می خوانند .

ظرفیت گرمایی : اجسام در مقدار درجه حرارت لازم برای افزایش گرمای خود با همدیگر متفاوت هستند . ظرفیت گرمایی مقدار گرمای لازمی است که دمای مقدار معینی ماده را یک درجه سانتیگرا د افزایش دهد . اجسامی که دارای ظرفیت گرمایی بالایی هستند بیشتر می توانند گرما را برای افزایش درجه حرارت جذب کنند .

فایل-باز-دانلود2

رمز فایل :  www.online-architect.ir

0

User Rating: 4.7 ( 2 votes )
امتیاز 5.00 ( 7 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است