امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » بانک مقالات تنظیم شرایط محیطی » مزایای نمای خشک چیست ?

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

مزایای نمای خشک چیست ?

مزایای نمای خشک چیست ?

مزایای نمای خشک چیست?

مزایای نمای خشک چیست

مزایای نمای خشک چیست

مقدمه:

در دنیای امروزی زیبایی و نوع طراحی نماهای ساختمان گویای کلاس کاری، نوع فعالیت و حتی طرز فکر، ایده‌ها و نقطه نظر‌ها و تفکرهای مدیران آن شرکت می‌باشد. از این رو مدیران رتبه اول سازمان‌ها و مؤسسات علاوه بر روش‌های جدید تبلیغات تلاش می‌کنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه‌ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آن‌ها باشد و به طوری که عکس‌های ساختمان‌ها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان می‌باشد

سیستم‌های به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برج‌های بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش‌های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روش‌ها در دهه هفتاد شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است.

با توجه به مدرن شدن هر روزه تمامی بخش‌های زندگی در این قرن و درگیر بودن همه افراد با این مطلب و همچنین حس زیبایی‌شناسی و گرایش انسان به سمت زیبایی، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی سالهای پایانی قرن بیستم تاکنون با شتاب زیادی دچار دگرگونی گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود که به طور معلوم نمای ساختمان‌ها نیز تأثیر زیادی را دریافت کرده است که ایجاد و توسعه تمامی روش‌های خشک و مدرن در نماسازی از محورهای آن بوده است

صرفه جویی در زمان:

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش بسیار مهمی را در این صنعت ایفا می‌کند و روش‌هایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شده‌اند همگی با استاندارهای مهم مورد ارزیابی قرار گرفته و شاید بتوان گفت که با ارزیابی این فاکتور مهم ماندگار شده است. باکمی فکر متوجه می‌شویم که روش اجرای خشک نما می‌تواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروه‌های آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهی‌های لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کار‌ها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش می‌دهد. البته از دیگر مزیت‌های روش اجرای نمای خشک که تأثیر زیادی بر زمان تمام شدن پروژه‌ها دارد امکان شروع به کار نمای ساختمان با فاصله زمانی اندک از اتمام اسکلت ساختمان می‌باشد.

برخي نکات مهم در اجراي سيستم نما خشک عبارتند از:
انتخاب چهارچوب نگه دارنده و اتصالات مقاوم و ماندگار در برابر سرما و گرما و بخار آب و گازهاي موجود در هوا

در زمان اتصال، شرايط زير کار و بارهاي اضافي از قبيل فشار و باد و باران و نوع ارتباط چهارچوب با سازه از اهميت بالايي برخوردار است.
آب¬بندي کردن پنجره ها و پيش آمدگي هاي ساختمان و ممانعت از ايجاد پل حرارتي

طراحي اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نماي خشک علاوه بر مشخصات فني فوق بايد قيمت مناسب، زيبايي نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گيرد.

مراحل اجراي يک سيستم نماي خشک:

مراحل-اجراي-يک-سيستم-نماي-خشک

مراحل-اجراي-يک-سيستم-نماي-خشک

شکل ۱ اجزاي يک سيستم نماي خشک رانشان مي¬دهد که مراحل اجراي آن به ترتيب عبارتنداز

گام اول: صفحات ال شکل در امتداد يکديکر بر روي ديوار ساختمان نصب ميشوند

گام دوم : نصب صفحه عايق بر روي ديوار ساختمان
گام سوم: پروفيلهاي حامل عمودي با استفاده از ميخ پرچ بر روي صفحات ال شکل نصب ميشوند
گام چهارم: نماي خشک مورد استفاده درقابهاي آلومينيومي قرار داده ميشود و از هر چهار طرف درزگير قرار ميگيرد

گام پنجم: نماي خشک مورد استفاده بنا به نوع اتصال با بدنه ساختمان استحکام مي يابد

 

باتشکر از خانم حدیثه حسنی از ارسال این مقاله

دانلودتحلیل مزایای نمای خشک چیست ?

Download-23

رمزفایل: www.online-architect.ir

منبع:وب سایت تخصصی معماری: معمار آنلاین

X دانلودتحلیل مزایای نمای خشک چیست ?X روش های اجرای نمای خشکX عايق کاري حرارتي در ساختمان و نماي خشکX مراحل اجراي يک سيستم نماي خشکX مراحل عايق کاري حرارتي نماي خشکX مزایای نمای خشکX مزایای نمای خشک چیست 

امتیاز 4.73 ( 26 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است