انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » تحلیل بناهای معماری » تحلیل مجتمع مسکونی کانچانجونگا

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

تحلیل مجتمع مسکونی کانچانجونگا

تحلیل مجتمع مسکونی کانچانجونگا

تحلیل بنا مجتمع مسکونی کانچانجونگا

مجتمع-مسکونی-کانچانجونگا

مجتمع-مسکونی-کانچانجونگا

معمار مجتمع مسکونی کانچانجونگا؟
چارلز کورا معمار، طراح و تئوریسین و همچنین موسس و سرپرست موسسه چارلز کورا درهند میباشد.کورا در اسکندرآباد هند در سال ۱۹۳۰ متولد شد. معماری را در دانشگاه میشیگان و MITآموخت.وی در کارهایش معماری را با معضلات مسکن و زندگی شهری قشر کم درآمد آمیخته است.در چهار دهه اخیر، کورا فعالیت های چشمگیری را در زمینه معضلات شهری و سرپناه هاکم هزینه در جهان سوم انجام داده است.
• تجربیات شخصی وی که از سال ۱۹۵۸ در بمبئی آغاز گردید طیف گسترده ای از موضوعاترا پوشش میدهد. از یادبود گاندی در احمدآباد تا شهرک ها و پروژه های مسکن در دهلی،بمبئی …

معرفی ساختمان مجتمع مسکونی کانچانجونگا

این ساختمان در سال های ۱۹۷۰ تا ۸۳ دربمبئی هند ساخته شد.ساختمان دارای جهت گیری شرقی-غربی میباشد_ساختمان دارای ۳۲ آپارتم ان در ۴ تیپ متفاوت است.برج کانچانجونگ ا ب ا ارتف ا ۸۴ مترمساحت ۲۱ در ۲۱ متر مربع دارای تناسب۱:۴ است.

جهت گیری ساختمان
علیرغم اینکه جهت گیری شرقی-غربی تحت تاثیر نامطلوب بادهای موسمی وتابش شدید آفتاب است برای بهره گیری از باد غالب دریا و بهترین دید شهری در بمبئی از این جهت گیری استفاده میشود.

در گذشته در خانه های ییلاقی بمبئی برای حل مساله مذکور از ایوان به عنوان یکی لایه ه محافظ پیرامون فضاهای اصلی زندگی استفاده شده است.معمار در این ساختمان با الهام از این راه حل و ایجاد تراس این معضل را حل نموده است.

همانگونه که در نماها مشاهده میشودمعمار با ایجاد تراس و بازشوهای بیشتردر سمت شرق و غرب ییه لایه محافیدربرابر عوامل نامطلوب ایجاد کرده است.

روند شکل گیری مجتمع مسکونی کانچانجونگا
مهم ترین خصیصه در طراحی های کورا جابجایی هایمقطعی فضاهاست. به گونه ای که این ویژگ ی همانن دامضا در اکثر کارهای وی دیده میشود و این اثر نیز از
این قاعده مستثنی نیست.
در ابتدا واحدها ۳ و ۴ خوابه بودند که نمای یکنواختیرا ایجاد میکردند. با اضافی کردن نیم طبقه ها به برخیواحد ها امکان داشتن ۵ با ۶ اتاق خواب به وجود آمد.
همچنین نمای ساختمان از الگوی تکرارشونده ابتدایی به ی بررج  آهنگین و پرانرژی تبدیل شد.درضمن امکان استفاده از شرایط اقلیم و دیدهای متنوع  نیز به وجود آمد.

 

حجم فایل : ۱٫۰۵

رمز فایل: www.online-architect.ir

?برای دیدن دیگر تحلیل کامل تر تحلیل کامل مجتمع مسکونی

ایده های طراحی شده در مجتمع کانچانجونگاX تحلیل مجتمع مسکونی کانچانجونگاX ساختمان مجتمع کانچانجونگاX دانلود تحلیل مجتمع کانچانجونگاX دانلود مقاله در مورد مجتمع کانچانجونگاX نقد و بررسی مجتمع کانچانجونگاX تحلیل و بررسی مجتمع کانچانجونگاX تحلیل فضای حرکتی مجتمع کانچانجونگاX دانلود پاورپوینت تحلیل مجتمع کانچانجونگاX پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی کانچانجونگا

امتیاز 4.78 ( 18 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است