آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » تحلیل بناهای معماری » نقد و بررسی موزه کیاسما

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

نقد و بررسی موزه کیاسما

نقد و بررسی موزه کیاسما

نقد و بررسی موزه کیاسما

تحلیل فضای موزه کیاسما

تحلیل فضای موزه کیاسما

متولد ۱۹۴۷ م در شهر واشنگتن ايالات متحده امريکا مي باشدايشان در سال ۱۹۶۸ از دانشگاه واشنگتن فارغ التحصيل شد.استيون هال تحصيلات خود را در مقطع فوق ليسانس در رم ايتاليا کامل کرد(۱۹۷۰).ودر سال ۱۹۷۶عضو انجمن دانشکده معماري لندن شد .سپس در همان سال به نيويورک بازگشت و شغل مستقلش را تاسيس کرد.در نيويورک شرکتي براي خود تاسيس کرد که به شکل حلوا ماهي مي باشد .از آن هم به طور ملي و هم براي ماوراء درياها استفاده مي شد در اين شرکت انواع کارهاي عمومي و خصوصي انجام گرفته مي شد.اين شرکت از لحاظ بين المللي با جوايز متعددي شناخته شده بود.دراين جا نمايشگاه ها و موزه ها وانواع زيادي از پروژه هاي مختلف طراحي شد وبر کيفيت ومزيت شرکت افزود.

در فوريه سال ۱۹۸۰ در تالار دانشکده ييل يک نمايشگاه معماري بر پا کرد. و کارهاي خود را به معرض ديد عموم گذاشت.از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۹ در دانشکده هاي معماري و شهرسازي به عنوان استاديار مشغول به کار بود .پس از يک سري مطالعات شهري به طراحي کردن با مقياس کوچک پي برد و کار خود را در زمينه طراحي با مقياس کوچک آغاز کرد .پيشتر در زمينه آپارتمان مشغول به طراحي شده بود . بعد ها طرح زدن براي پروژه هاي ديگر(موزه،نمايشگاه،دانشکده،پروژه هاي دولتي و…) را نيز آغاز کرد.که تحولي در زندگي وي محسوب ميشود در ۱۹۸۶ جايزه اي براي پروژه مجموعه سالن نمايش در نيويورک دريافت کرد.

_معنی  وازه موزه کیاسما 

کياسما مشتق از حرف يوناني خي به معناي تبادل يا تقاطع –کلمه رمزي بود که استيون هال در تعريف طرح خود براي مسابقه طراحي موزه ملي جديد هنرهاي معاصر در هلسينکي به کار برده بود.طرح از تلفيق سه عنصر پديد آمده است:يک نوار آب و دو نوار ساختمانسبک معماري:ديکانستراکشن

اين منطقه داراي موقعيتي مرکزي مي باشد.اين ناحيه باقيمانده نقطه تلاقي دو شبکه شهر:محوطه هاي راه آهن و خليج تو ئولو است.تراز همکف به تجهيزات عمومي رايگان اختصاص يافته.دفاتر و رختکن ها و تالار گردهماييبا ۲۳۰ صندلي در قسمت شرقي بنا قرار دارد.در سمت غرب ميز اطلاعات وفروش بليطو فروشگاه موزه وکافه قرار گرفته که به تراسي عمومي و آبنماي آينه اي باز مي شود.دسترسي سواره براي پارکينگو تحويل محموله با ملاحظه تمامودر تراز پائيني وکنار کارگاه هايموزه و انبار واتاق هاي تاسيسات پنهان شده.

16-2

حجم فایل :۱۰٫۰۳ مگابایت 

رمز فایل: www.online-architect.ir

امتیاز 2.09 ( 57 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است