هر برادری که از منافع برادر خود مانند نفع خویش حمایت کرد به کار خود سامان داده است (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » بانک پاورپوینت های معماری » دانلود پاورپوینت کاروانسرا

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

دانلود پاورپوینت کاروانسرا

دانلود پاورپوینت کاروانسرا

دانلود پاورپوینت کاروانسرا

پاورپوینت کاروانسرا

پاورپوینت کاروانسرا

مقدمه

نیـاز انسان بـه سرپـنـاه و مأمـن، نـه تـنها در سراگاه بلکه در سفـر هم از روزگار باستان مـورد تــوجـه بـوده است.احـداث کاروانسرا در منطقه سابقه‌ای بسیار طـولانـی داشته و ساخت آن در جـاده هـای کاروانـی بـه منظور استراحت و سرپـنـاه، در ادوار مخـتـلف بـویـژه دوره اســـلامـــی، از اهمـیـت خـاصــی بـرخـوردار بـوده است.

کاروانسرا محلی بود که مردم از اقوام و حتی ملل مختلف در آن چند روزی در کنار هم زندگی می کردند . لذا محلی را برای برخورد اندیشه ها و تبادل نظر درباره ي مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی و انتقال آداب و رسوم متفاوت را فراهم می ساخت.

سبک‌های معماری اسلامی

تاریخچه کاروانسرا :

برطبق تاريخ بنياد كاروانسراها در ايران از زمان هخامنشي آغاز مي شود. که اینگونه بناها از عهد هخامنشی بجای نمانده است.

هردوت مورخ يوناني در كتاب پنجم خود از ساختمانهايي گفتگو مي كند كه توسط هخامنشيان بين شوش و سارد ساخته شده بود، وی از يكصد و يازده بناي شبيه كاروانسرا (چاپارخانه) نام مي برد كه در فاصله حدود ۲۵۰۰ كیلومتر بين پايتخت هخامنشي و سارد بنا گرديده بود و كاروانيان اين فاصله را در طي سه ماه طي مي كردند .

با آنكه معماری این سرزمین تاریخی چندهزار ساله دارد، تلاش هایی كه برای شناسایی و معرفی آثار آن صورت گرفته است سابقۀ چندانی ندارد. تنها از چند دهۀ پی ّ ش محققان و پژوهشگران به بازنگری این آثار هنری پرداخته و كوشیده ِ اند گرد و غبار گذشت قرون را از این گوهرهای تابناك بزدایند و تلألؤ چشمنواز آنها را دوباره آشكار سازند.
علل و عوامل آن بی ّ توجهی طولانی و نیز این التفات ناگهانی به آثار تاریخی معماری بحثی ّ مفصل میطلبد كه در حوصلۀ این مختصر نمیگنجد. همینقدر باید اشــاره كرد كه آن بی توجهی ّ در واقع محصول توجه كامل و این التفات نتیجۀ بیالتفاتی است؛ چه تا آن زمان كه این آثار جزئی از زندگی مردم ما بود، لزومی به شناخت و معرفی آنها احساس نمیشد؛ اما آنگاه كه بر اثر انقطاع فرهنگی رشته های اصالت دیرین گسسته شد و نشانه های بیریشگی در همه چیز ظاهر گشت، تمایل به بازگشت به خود و یافتن هو ّیت خودی نیز فزونی گرفت؛ و به این ترتیب، آثار معماری گذشته هم ــ مانند هر آنچه از اصالت گذشته نشانی داشت ــ محتاج بازشناسی و معرفی شد. ناگفته پیداست كه راه این بازشناسی ِ و ادراك دوباره سخت ناهموار و پرمخاطره است؛ و بزرگترین سنگ این راه نیز همان بریدگی فرهنگی و بیگانگی از خود است كه راست را كج مینمایاند و بیراهه ها را راه. به هر حال، امروز در وضعی قرار گرفته ام كه لزوم شناسایی و درك آثار معماری گذشته بر هیچکس پوشیده نیست. این حقیقت این امید را پدید می آورد كه انشاالله روزی، تک تک این آثار گرانبها و میراث غنی گذشتگان ما، كه در سرتاسر این سرزمین پهناور پراكنده است، به نحوی شایسته و صحیح باز شناخته شود تا برای رسیدن هنرمندان و معماران آینده به استقلال شخصیت هنری و فرهنگی چراغ راهی فراهم آید

معنی کاروانسرا :

واژه ی “ کاروانسرا ” بر گرفته از” کاروان ” یا “ قافله ” به معنی مسافرانی که به صورت گروهی سفرمی کردند، و” سرا ” به معنی خانه و مکان است . به نظر محققین پلان کاروانسراها با الهام از خانه های درونگرا با حیاط مرکزی ساخته شده است . این بناها شباهت زیادی به معماری مدارس نیز داشته است .

كاروانسرا در اقليمهاي مختلف ايران:

۱- كاروانسرا در دشتهاي فلات

۲- كاروانسرا در نواحي كوهستاني مرتفع

۳- كاروانسـرا در ســواحل جنوبي دريــاي خزر

۴- كاروانسرا در كرانه شمالي خليج فارس و درياي عمان

رمز فایل: www.online-architect.ir

منبع :

كتاب بررسي اقليمي ابنيه سنتي ايران ، تاليف دكتر وحيد قباديان

كتاب آشنايي با بناهاي تاريخي

كياني محمد يوسف و كلايس ولفرام، فهرست كاروانسرا هاي ايران جلد ۱، انتشارات سازمان ملي حفاظت آثار باستاني ايران، تهران سال ۱۳۶۲

منبع عكسها :

گنج نامه كاروانسرا هاي ايران

اینترنت

?? طرح مرمت کاروانسرای خانات

X پاورپوینت کاروانسراX تاریخچه کاروانسراX دانلود پاورپوینت کاروانسراX دسته بندی کاروانسرا در ایرانX كاروانسرا در اقليمهاي مختلف ايرانX معماري كاروانسرا در دوران مختلفX معنی کاروانسراX ویژگی معماری در دشتهاي فلاتX ویژگی معماری كاروانسرا در خليج فارسX ویژگی معماری كاروانسرا در سواحل دريـاي خزرX ویژگی معماری كاروانسرا در نواحي كوهستاني

دانلود پاورپوینت تاسیسات لوله کشی

امتیاز 4.55 ( 22 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تاکنون 2 نظر ثبت شده است.

  1. slm mamnin az shoma babate in porooo

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است