امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » تحلیل بناهای معماری » نقد و تحليل ايستگاه اتوبوس

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

نقد و تحليل ايستگاه اتوبوس

نقد و تحليل ايستگاه اتوبوس

نقد و تحليل ايستگاه اتوبوس

تحلیل ايستگاه اتوبوس

تحلیل ايستگاه اتوبوس

سلام من شیما صدر هستم جدید ترین نوبسنده معمار انلاین موضوع تحلیل و طراحی ایستگاه اتوبوس رو براتون اماده کردم امیدوارم موضوع خوبی برای امروز اماده کرده باشم

تاريخچه اتوبوسرانی در ايران:

سیستم حمل و نقل در ایران، همگام با بسیاری از کشورهای مترقی دنیا شکل گرفت و البته عمده فعالیتهای اولیه در تهران متمرکز بود. بدنبال ایجاد راه آهن حضرت عبد العظیم توسط یک شرکت بلژیکی و راه اندازی ماشین دودی بین تهران و شهر ری، سیستم حمل و نقل عمومی با دو کارکرد تفریح و خدمات ایاب و ذهاب در محدوده بین شهری، کار خود را آغاز كرد.
در سال ۱۳۰۵ لایحه تاسیس شرکت های اتوبوسرانی خصوصی تصویب شد و در این ارتباط مجوز تاسیس به یک شرکت دانمارکی داده شد. مدتی پس از راه اندازی خطوط اتوبوسرانی در تهران و شمیران به دلیل کمبود درآمد، فعالیت این اتوبوسها متوقف شد.

طراحی ايستگاه اتوبوس و نوع اقليم منطقه 

-تاثيراتي را كه عوامل اقليمي بر منطقه و شهر يا روستا مي گذارد كه به صورت ذيل طبقه بندي مي شود:

-وضعيت بارندگي(متوسط بارندگي و نوع بارندگي) و تعيين روزهاي يخبندان سال.

-جريان بادها وتاثير آن(شامل بادهاي شناخته شده.سيستم ها و بادهاي محلي و…)

-حرارت دريافت شده.دماي هوا(معدل و درجه حرارت هوا شامل ميانگين حداكثر.ميانگين روزانه و ماه و سال) و معدل رطوبت هوا

-وضعيت آلودگي(اعم از هوايي. صوتي. آب و ..)

داشتن يک ایستگاه اتوبوس مناسب برای تمام سيستم های حمل و نقل درون شهری امری واجب و ضروری می باشد. اما مناسب بودن اين ايستگاهها بسته به نظرات شهروندانی که از آن استفاده می کنند دارد. از ديد مديران شهری که مسئوليت رسيدگی به اين موارد را بر عهده دارند يک ايستگاه مناسب، ايستگاهی است که به مراقبت و نگهداری کمتری احتياج داشته باشد.

 از ديد شهروندان يک ايستگاه خوب بايد دارای محيط ديد بالا و امکان سوار شدن راحت به اتوبوس را داشته باشد. هر دو اين نظرات خوب و به جا می باشد، زيرا ساختن ايستگاههایی که مورد استفاده کمتری دارند، تنها هدر دادن سرمايه و ايجاد مشکل برای مسئولان است. طراحی و ساخت مناسب آن می تواند مدت زمان انتظار برای اتوبوس را لذت بخش کند.

برای تصميم گيری در مورد اينکه چه نوع ايستگاهی در نقاط مخصوص بايد ساخته شود و کسب اطلاعات پيرامون طراحی و نحوه ساخت، مطالب زير را بررسی می کنيم:

دوستان معمار در هر پروژه اجرا میشه ما باید چندین سوال در مورد پروژه در روند اجرا پرسیده شود در این صورت روند طراحی اسان تر و طرح بهتری در خواهد امد

  • _ آيا به ايستگاه اتوبوس نيازی است؟
  • _ ايستگاه باید در کجا واقع شود؟
  • _ چگونه طراحی کردن ايستگاهها؟
  • _ چگونگی مديريت و نگهداری از ایستگاهها؟

16-30.1

 

حجم فایل : ۱۹٫۳۰ مگابایت 

رمز فایل: www.online-architect.ir

امتیاز 3.55 ( 111 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره شیما صدر :

یکی از نویسندگان معمار آنلاین هستم! از اینکه این شرایط مهیا هست که شما رو توی این سایت یاری بدهیم خیلی خوشحالیم! لطفا هرگونه سوال،پیشنهاد یا انتقادی از ما داشتید در بخش نظرات اعلام کنیدبا آرزوی توفیق برای همه کاربران معمار آنلاینـ دوستتون دارمممم (:

تاکنون یک نظر ثبت شده است.

  1. Link download nistttt

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است