اطلاعیه سایت
تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <
» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست
» 0916-891-1243
» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید
» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت
انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید
M_abdali@
راه های بالابردن سرعت رندرگیری در تریدی مکس
۱- تا جاییکه امکان داره تعداد Polygon های صحنه را پایین نگه دارید . Polygon بیشتر= زمان رندر بیشتر
۲ – از تکسچررهای با سچایز خیلی بالا پرهیز کنیدا ا ر سایز رندرتان را روی ۳۲۳۳ پیکسل تعریف کرده اید ٬ به
تکسررهای بز تر از ۴۳۳۳ پیکسل نیازی ندارید .
۳- مقدار Subdivs رو برای سایه ها خیلی افزایش ندهید .
۴ – موضوعات اضافه موجود در صحنه را حذف کنید .
۵- هنگام استفاده از V.Ray ٬ موضوعاتی که Polygon های زیادی دارند)مثل درختان( را Proxy کنید .
۶ – در متریالها از Glossiness و Highlights های بالا اسچچتفاده نکنیدا به جای اسچچتفاده از متریالهای اماده ٬
سعی کنید خودتان انها را بسازید .
۷ – از موضوعاتی که Polygon و دیتیل های زیادی دارند برای نزدیک به دوربین استفاده کنید .
۸ – حتما تفاوت بین Copy و Instance را میدانیدا ساده از این موضوع نگزرید .
۹ – از شر فرمانهایی که در لیست Undo هستند ٬ خلاص شویدا انها Memory شما را اشغال میکنند .
۱۰ – هنگام رندرینگ ٬ انتی ویروس را غیر فعال کنید .
۱۱- حواستان به مقدار Iteration هنگام هموار کردن موضوعات باشد . (Meshsmooth, Turbosmooth)
۱۲- Caustic ها قاتل رندرندا ا ر میخواهید موقع رندر خوابتان ببرد ٬ از ان استفاده کنید .!
۱۳ – حواستان به ماده هایی که بازتاب براق و شفافیت دارند ٬ باشد .
۱۴ – برای ایجاد جلوه DOF به جای اسچتفاده از دوربین Vray ٬ از فتوشچاو و پلا ین های موجود ٬ اسچتفاده
کنید .
۱۵ – مرحله Postproduction در نرم افزارهای Photoshop , After effects, Nuke, Fusion ٬ میتواند
ساعت ها در زمان رندر صرفه جویی کند .
۱۶ – محاسچچبات Irradiance Map و Light Cache را ذخیره کنید (Save to file) تا در هر رندر دوباره
محاسبه نشوند .
۱۷- قبل از اینکه متریال ها را به صچچحنه و موضچچوعات اع مال کنید ٬ سچچعی کنید به کمک ماده سچچراسچچری
(Overide Mtl) در لیست Global switches ٬ صحنه را با ماده خام رندر کنید تا ا ر در مدلها و Polygon
ها مشچکلی باشچد ٬ متوجه شچوید ا سچس ماده ها را تک تک اضافه کنید و رندر کنید تا متوجه شوید کدام ماده
باعث افزایش زمان رندر میشود.
۱۸ – افزایش بیش از حد منابع نوری ٬ سرعت رندر را کاهش میدهد .
۱۹ – از Adaptive DMC به جای Adaptive subdivision استفاده کنید .
۲۰ – ا گر از Displacement اسچچچتفچاده میکنیچد تچا جچاییکه امکان دارد از حالت ۵ d بهره بگیرید و برای ان
Memory بیشتری اختصاص دهید .
۲۱- از نسخه های ۶۴ bit استفاده کنید .
۲۲ – تا جاییکه امکان دارد موضوعات را به هم Attach کنید .
۲۳- Bitmap Proxies: تصاویر را Proxy کنید تا Memory کمتری اشغال شود .
۲۴ – ا ر از سچچیسچچتمی اسچچتفاده میکنید که ۵ عدد CPU دارد (dual processor) حتما حالت multi-threading را فعال کنید .
۲۵ – معمولا موضچچوعاتی را که از Autocad وارد میکنید در مختصچچات های دور سچچاخته شچچده اندا انها را به
مختصات ۳.۳.۳ منتقل کنید .
باتشکر ،ممنون از نگاه هاتون امیدوارم مورد پسند واقع شود همواره منتظر دیدگاهای شما عزیزان هستیم
» منبع: وب سایت تخصصی معماری – معمار آنلاینـ
راهنما
- 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
- 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
- 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
- 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir
f r:
سلام، وقت بخیر، من وقتی یه ابجکت رو مرج میکنم تو مکس نمیتونم پیداش کنم یا اگه پیداش میکنم حجم اصلی خودم رو گم میکنم چیکار باید بکنم یا چه نکاتی رو رعایت کنم؟
Z رو بزن تا هر چی تو داری بیاد تو صفحه و
بعدش select all انتخاب کنید
تا هر،چی هست رو ببینید مرحله بعدی ابجکتتو انتخاب کنید و اقدام مورد نظرتون اعمال کنید..
یه دفه بفرمایید از رندر استفاده نکنید. خلاص……
وقت بخیر
من بصورت خلاصه جواب سوال بگم ….
از راه های بالابردن سرعت…نگفته همه رو باهم انجام بدید…
مثلا ترفند کم کردن حجم عکس در نظر بگیرید …..قرار نیست که رزولوشن اون رو ۰ بزارید!! خیر همین که عدد مناسب برای رزولوشن مناسب کافی است
امیدوارم منظور رو رسونده باشم ….