اطلاعیه سایت
تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <
» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست
» 0916-891-1243
» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید
» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت
انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید
M_abdali@
دانلود پاورپوینت موزه گوگنهایم بیلبائو اسپانیا
مرکز باسک اسپانیا در وضعیت بدی به سر می برد: پندانهای اقتصادی آن دارد از هم می پاشد و میزان بیکاری در آن سر به فلک می زند. مقامات شهری و منطقه ای ایالت با سک به منظور متوقف کردن این سیر انحطاط، برنامه اجرایی عمده ای را در شهر بیلبائو پیاده کرده اند. بنایی چشمگیر پیشاهنگ این بهسازیها شد: موزه جدید گوگنهایم با طرح معمار کالیفرنیایی، فرانک گهری، ابداع این ساختمان چندین وجه دارد؛ وجه اراده سیاسی که بیانی شهری و معمارانه می یابد؛ وجه برنامه ای که با خرید امتیاز از بنیا د امریکایی گوگنهایم سروکار دارد ؛ و وجه ساختمان، که در سطحی استاد انه و درخشان قرار می گیرد. با توجه به اینکه قرار است این بنا در اواسط اکتبر افتتاح شود ، از فرصت استفاده کردیم تا به رویدادی خوشامد گوییم که تجسد معماری را در آمیزش یک استعداد، یک فرصت و یک خط مشی نشان می دهد .
سرپرستی موزه گوگنهایم بیلیاتو دوگانه است: تامین مالی و هدایت کار برعهده با سکی ها ، اما نظارت پا امریکاییهاست. بنیاد گوگنهایم از طریق سیستم واگذاری امتیاز احداث موزه در برابر دریافت پول قیمومیت موسسه ای را در دست گرفته که تحت نام آن مجموعه های موزه ای را به نمایش می گذارد. این تلفیق بی سابقه پرسشهای گوناگونی را مطرح می کند:
آیا این ترعى امپریالیسم فرهنگی است با شکل تازه ای از شراکت است؟ آیا این نظارت مضاعف استقلال موزه را تضمین می کند؟ در کتاب بحث انگیزی که در اسپانیا منتشر شده، «گاهشمار یک قریب، ارائه می شود که قطعا دو طرفه بوده است هرچند درباره کتاب چون و چرأهابی مطرح است اما نظریه ای که نگارنده در کتاب شرح می دهد مباحث زیربنایی امروز فرهنگ را برملا می سازد
ساخت گوگنهایم بیلبائو بخشی از یک طرح عظيم نوسازی شهری در دل منطقه ای است که اقتصاد خاص آن (صنایع فلزی و شیمیایی و کشتی سازی) از دور خارج و دستخوش بحران شده است. همچنین، این ساختمان نشانگر راهبردی جدید در جهان هنر و موزه داری است که از نظرية اعطای امتیاز تجاری مشتق شده است، پس این بنا همان اندازه که رویدادی معمارانه به شمار می رود ، گامی نیز هست به سوی جهانی کردن مبادلات فرهنگی،
غیر محلی کردن همه چیز، و اعمال معیارهای مراکز مالی در بازاردر چاپهای پیشین کتاب ۱۳۰۰ صفحه ای راهنمای آبی اسپانیا فقط ۴ صفحه به این شهر باسک اختصاص یافته بود. در کمتر از دو ساعت می شد شهر را دید، به شرط اینکه از موزه هنرهای زیبای آن هم شتابزده بازدید می گردید. بعد از آن، خداحافظ . می توانستید به طرف ساحل بروید. این شهر بندری که بسیاری از ما تنها نامش را از برشت و در ترانه بیلیانوی کورت وایل شنیده بودیم یکی از جاهایی بود که می شد به راحتی فراموش کرد و گذاشت که در جهان صنایع دریایی و رمانهای بیش از جنگ آکنده از رشحات امواج دریا و روغن ماهی مدفون بماند
موزه گوگنهایم بیلبائو اسپانیا اثر کسیت؟
موزه گوگنهایم بیلبائواسپانیا
۱۹۹۷-۱۹۹۱
معمار: فرانک گهری
? لینک پیشنهادی پایانامه معماری
همه این ها قرار است با افتتاح این گوگنهایم صادر شده که تازه با ۱۰۰ میلیون دلار هزینه تمام شده است تغییر کند. این منطقه امیدوار است که با پرداخت چنین هزینه ای صدها هزار جهانگرد را جلب کند (دقیقا” ۴۷در۵۹۴ نفر که در گزینه دوم مطالعه امکان سنجی عجیب و غریب آن در سال ۱۹۹۲ اعلام شد)
این هیولای دریایی ساخته شده از فلز ساده نهنگی از تیتانیوم، به گل نشسته در کرانه رودخانه زیرپلی سو آرد رو که گویی می خواهد در رعشه نهایی آن را ببلعد. پیش از آنکه ساختمانی کارکردی پا شد یک تندیس است. یک بیانیه ساختمانی، نشانه ای پرهزینه از میل به نوسازی، پیدایشش پیچیده بود، پرماجرا، گاه مضحک، و اغلب پلید: در کتابی که تابستان گذشته انتشار یافت کوشش شده تا گاهشمار تفصیلی این ماجرا ردیابی شود
گاه شمار یک فریب نوشته مردم شناسی است اهل باسک به نام خوزه با زولیکا که از سال ۱۹۹۰ به این سو در نوادا به تدریس اشتغال دارد. واژه فریب پر گرفته است از ژان بودریار که در سر آغاز کتاب از او نقل شده است: «به ما گفته اند همه چیز به تولید وابسته است، اما اگر همه چیز به فریب وابسته باشد چه؟» و فریب نام دارد زیرا به ادعای مولف، توماس گرنز، که از سال ۱۹۸۸ تا کنون رئیس بنیاد گوگنهایم بوده، تزد او چنین اعتراف کرده است: «فریب این حرفة من است. من فرپیکار حرفه ای ام مردم را فریب می دهم تا به ما هدیه های ۲۰ میلیون دلاری بدهند فریب یعنی مردم چیزی را بخواهند، بی آنکه شما آن را طلب کنید. انتقال میل شماست به آنها ، و دلالهایی هم که این جهان کوچک را کنترل می کنند، بازار هنر و نظام مالی بین المللی اند. مشتریان هم سیاستمداران و اعضای دولت محلی اند. نقشهای مبهم را هم مردانی به عهده دارند که در سایه قرار گرفته اند
برنامه و جانمایی فضایی موزه گوگنهایم بیلبائو
گوگنهایم نیویورک و مدیر آن، توماس کرئز، خواستار انواع مختلف فضاهای نمایشگاهی و سه نوع گالری شده بودند. اتاقهای به اصطلاح کلاسیک، برای نمایش مجموعه د ایمی موزه؛ فضاهای کمتر متعارف برای نمایش آثار هنرمندان معاصر که خاص این موزه خلق شده اند و در آخر، تالاری بزرگ برای نمایشگاههای مرفت و ارائه آثار بسیار بزرگ. ابتدا بدتة بنا های چهارگوش که گالریهای کلاسیک در آنها جای گرفته به شکل یک قلاب بود که پشتش را به شهر کرده بود. و گل فلزی آتریوم در داخل آن قرار می گرفت، و گالریهای نمایشگاههای موقت در امتداد رودخانه و ژیریل جای می گرفتند، بعدا این قلاب را چرخاندند تا روبه شهر قرار گیرد و میدانچه ورودی موژه را دربر گیرد و حرکت نزولی به سوی آتریوم را در خود جای دهد، به این ترتیب بود که پلان شکل قطعی و پنجه کلاغی، خود را پیدا کرد، پیشگامان طرح جانمایی فضایی موزه پیرامون یک هسته مرکزی را، که حجمهای گوناگون از آن ساطع می شوند، می توان در گونه شناسی های سرمای پترسون (۱۹۸۶۸۹) و خانه های وینتون (۱۹۸۷)، و در سالهای اخیر در مرکز ارتباطات و فن آوری EMR در آلمان ۹۵۱-۱۹۹۲) یافت.
برای دانلود پاورپوینت موزه گوگنهایم بیلبائو اسپانیا از لینک زیر استفاده کنید
رمز فایل: www.online-architect.ir
پس از کوشش برای احداث ساختمانی الحاقی به گوگنهایم خیابان پنجم در سوهر که بنیاد را با دشواریهای مالی جدی روبه رو کرد، گفته می شود که توماس کرنز به فکر ایجاد نظامی برای اعطای امتیاز در سراسر جهان افتاده که به اتکای آن شهرهای مختلف جهان اجازه پیدا می کنند شعبه هایی از موزه را تماما به خرج خود بسازند و لاجرم هم از نیویورک هدایت شوند – پروژه هایی که مطبوعات امریکا آن را مک دونالد هنری نامیده اند، مک گوگنهایم. پیش از این هیج موزه ای به فکر اعطای امتیاز نیفتاده بود، حتی به مخیله هیچ کس خطور نمی کرد که مفهومی تجاری را وارد قلمرو هنر کند که از حوالی سال ۱۹۵۵ با شرکت چند ملیتی غذاهای سرپایی به صورت یک نظام در آمد. پیشتر، در سال ۱۹۸۸، مجموعه دار اتریشی، فلیکس اونگر به گرنز پیشنهاد کرده بود که شعبه ای در زالنسبورگ برپا کند، شهری که حیات موسیقی بسیار پرتحرکی دارد و هر ساله دو میلیون جهانگرد را به خود جلب می کند .
فقط ۱٫۲ میلیون نفر به خاطر دیدن خانه ای که موتسارت در آن زاده شد به شهر می آیند ) ، سال بعد هانس هولا ین پروژة غار مانند جالبی برای آن پیشنهاد کرده بود. مارپیچی حفر شده در یک مسخره که یاد آور ساختمان معروف فرانک لوید رایت بود. اما خیلی زود ، نخوت و بی ملاحشگی گریز سبب شد روابط تیره شود و در ژوئیه ۱۹۹۰، وقتی مدیر سوژه واقع در امریکا ۴۵ دقیقه دیر به مراسم گشایش نمایش سیارآثار مهم گوگنهایم رسید و گفت که داشته حمام می کرد، بدون آنکه از ۸۰۰ میهمانی که برای شنیدن سخنرانی او به انتظار مانده بودند عذرخواهی کند روابط به کلی قطع شد
اما در همین مدت، توماس کرنز یاب مذاکره را با بسیاری از دیگر شهرهای جهان پیشرفته باز کرد، به کمک ده میکلیس سعی کرد زمین ساختمان زیبای دوگانا دلا ساره را در ونیز تصاحب کند که در مطبوعات ایتالیا پی جنجالی بزرگ به راه انداخت در اسپانیا هم تماسهایی با مسئولان شهرهای ما درید و سویل و بالاخره بیلبائو گرفت که در این آخری طرحی برای ساخت یک موزه هنرهای معاصر سالها بلاتکلیف مانده بود. مقامات بیلبائو به پیشنهاء أو اظهار علاقه کردند. قبل از هر بحث و گفتگویی گرنز بلافاصله تقاضای پرداخت حق امتیازی برابر ۱۵ میلیون دلار کرد که کمی بعد به ۲۰ میلیون دلار افزایش یافت. آن هم فقط برای آنکه دانش فنی لازم را در اختیار آنها بگذارد، بنیاد در نیویورک (که کرن ادعا می کرد ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد و در
بازتابهای متغیر
وقتی بر کرانه مقابل موزه حرکت می کنیم، با تغيير دیدگا : تصا ویری پدید می آیند و محو می شوند. نوک با بدنه دو کشتی تصویری که رودخانه، اقیانوس در همان نزدیکی آمانا دیدی، گذشته و خاطره فعالیتهای بندری القا می کند: کمی بعد تصاویری از عرشه فوقانی زیاده بزرگ در تناقض با تصویر قبل می آیند. حتی آن را نفی می کنند؛ سازه ای که کورائی عمودی بر آن وزیده، انفجاری با اعوجا جاتی غیرقابل فهم خاطره ها پر هم انبار می شوند.
در این زبان دیداری هیج استعاره ای غایب نیست، همان طور که با هیچ کلمه . تصوير واحدی هم نمی توان آن را توصیف با تبیین کرد. با این همه تک تک آنها واقعی اند. گرچه فرارند، هر یادی که بر می انگیزند قابل ادراک است و باقی می ماند. آنها را که روی هم بگذاریم، خطوطشان تصاویری می سازند که از یک کل بریده شده که درک آن در شکل گلیش ممکن نیست.
سنگ و آسمان
از هر زاویه که به آن نگاه کنیم و از هر طرفی که به آن نزدیک شویم، سوژه ما را به خود می خواند. توده های خاموش آن از آنچه در خود جای داده اند چیزی نمی گویند، اما شکلهای رقصان آنها مانع احساس اندوه می شوند . دوگانگی آن از همین جا شروع می شود . بعضی شكلها موقر، روشن، مات و سنگی اند. اینها به کف شهر تعلق دارند، تداوم این کف و هندسة آن اند.
جنس آنها از تلوریوم است شکلهای دیگر خمیده و حتی کج و معوج اند، پوشیده از فلسهایی از جنس فلز خام. اینها به آسان جهیده اند. پوشش آنها حالتی از جو زمین را در خود دارد . با ساخت آن که به نظر نہر و ناهموار می آید حالات دگرگون آسمان را با زمی تاباند، با فلز بودنش این خاصیت عجیب را دارد که تور آسمان را در خود فشرده می کند. تا جایی که گویی به نظر می رسد این نور از آن ساطع می شود. چه وقتی آسمان خاکستری است که اغلب هوای خلیج کا سکوتی چنین است ۔ چه وقتی آتشین همچون در غروب آفتاب-
تکامل زبان دیداری
برخلاف سایر پروژه های گه ری که در مرحلة أتود دستخوش دگردیسی کامل شده اند، در روند تکامل طرح موزه گوگنهایم می توان تداوم یک نیت و مقصود را دید، چهارسال مطالعه عمدتا صرف جستجو برای ادغام بیشتر گل فلزی» و حجمهای پوشیده از سنگ شد، در طرحی که در مسابقه شرکت کرد از این گل » انتقاد شد که چندان که باید در تعریف نضای موزه مشارکت نداره. گه ری درصدد برآمد تا فضا های مفیدی را در آن جای دهد، مانند نگارخانه های معاصر و گالری کشتی مانند مخصوص نما پشگاههای موقتی، از بیرون که نگاه می کردی
دانلود نویفرت
گل ، رفته رفته به صورت اختاپوسی عظیم در می آمد که بین حجمهای سنگی در امتداد رودخانه پهن شده است، در حالی که گالری های هنر معاصر درون آن به گرد آتریوم و در کنار گالری های کلاسیک، گرد آمده اند. ایده طبقه بندی موزه ای یعنی نزدیکتر کردن آثار هنرمندان معاصر به مجموعه های دایمی، به این ترتیب تحقق بانت. برج حاصل چندین روایت برد . ابتدا به شکل یک گالری عمودی طراحی شد که نقطه مقابل و پایان دهنده حجم دراز گالری کشتی مانند بود ، أما به این صورت خوب از کار درنیامد، بالاخره تا حد یک نشان شهری ساده که ورودی به شهر از سمت پل و حضور موزه را مشخص می کرد تقلیل یافت. این برج پلکان و آسانسوری دارد که دسترسی از پل به کنار رودخانه را میسر می کنند.
آتریوم
در اینجا هدف خلق تالی پایان قرن بیستمی ساختمان مدور فرانک لویدرایت. ساختمان معروف موزه گوگنهایم در نیویورک بوده که در عین حال عیب اصلی آن را هم نداشته باشد. در ساختمان رایت فضا های موزه ای با کیفیت بالا فراهم نشده است. توماس کرنز ابراز تمایل کرده بود که فضایی بدون آثار هنری اما با حضوری هنرمندانه و قدرتمند ایجاد شود. او آتریومی مانند آنچه آی. ام. پی در لوور و کالری ملی واشینگتن ساخته بود نمی خواست و معتقد بود شبيه لابی های هتل هستند، گه ری از این فرصت استفاده کرد تا یک شاهکار معمارانه بیافریند. آتریوم هم قلب موزه است و هم ششهای آن، همه مسیرهای گردش افقی و عمودی در آنجا با هم تلاقی می کنند تا همچون پیرانه سی، یک طاق جنگلی بسازند که حجم آن بیش از ۵۰ متر بالا می رود تا فضای موزه بتواند نفس بکشد. در ابتدا این آتریوم از حجمهای ابتدایی تشکیل شده بود که بر یکدیگر انباشته شده بودند، اما بعد عمودی فضای داخلی رفته رفته در تنه های محل پلکان ها و آسانسورها حق خود را بر کرسی نشاند. آتریوم (به گفته گه ری با الهام از دکورهای فیلم ما در شهر فرینس لانگ، پس از مدتی به یک شبکه چندرسانه ای
پروژه
بنایی چون این چگونه طراحی می شود ، چگونه ارائه می شود ، چگونه روی آن کار می شود ، پیدایش پروژه چگونه بود ؟ گه ری بیشتر به عنوان معمار تا هنرمندی که اغلب مردم او را تصور می کنند، به همراه گروه خود ، کار صنعتگرانه جستجو و شکل دادن (عمدتا با استفاده از ماکت) را آغاز کرد، پیش از آنکه راه حلهایی را که با صبر و حوصله جزئیاتشان را تدوین کرده بود با کامپیوتر مدل سازی کند. نرم افزار در تبیین گزینه های سازه ای و ساختمانی نیز به کمک او آمد. خطوط اصلی پروژه از آغاز تا پایان تغییرات اندکی کرد ، طوری که گویی این د استان درست است که می گویند معمار این بنا را از بالای تبة آرتخاندا پرفراز بیلبائر به رویایی در بیداری دیده بوده است.
»منبع: وب سایت تخصصی معماری – معمار آنلاینـ
همانطور که ما عاشقانه شما را دوست داریم ،و برای جمع اوری اطلاعات از وقت خود میگذرانیم از کاربران عزیز توقع داریم که برای ما کامنت های از جنس های انتقاد پیشنهاد راهنمایی و… با ما در میان بگدارن
–نظر شما در باره سایت ما چیست ؟
–پیشنهاد شما برای آموزش بعدی چیست ؟
–جای چه نکته ای در این مطلب خالی یافتید؟
–از بین این نکات، کدامیک برایتان جالب تر بود؟
راهنما
- 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
- 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
- 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
- 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir