هرچه اکنون هستیم محصول افکاری است که سابقاً داشته ایم و حالا داریم.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » بانک مقالات تنظیم شرایط محیطی » پاورپوینت خانه های خورشیدی

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

پاورپوینت خانه های خورشیدی

پاورپوینت خانه های خورشیدی

پاورپوینت خانه های خورشیدی

نقد و بررسی خانه های خورشیدی

نقد و بررسی خانه های خورشیدی

چكيده:

نياز گسترده انسان به منابع انرژي همواره از مسائل اساسي در زندگي بشر بوده و تلاش براي دستيابي به يك منبع تمام نشدني انرژي از آرزوهاي ديرينه انسان محسوب می شود.انسان همواره در تصورات خود نيروي تمام نشدني را جستجو مي كرد كه در هر زمان و مكان در دسترس او باشد.

با پيشرفت تمدن بشري، گياهان به ويژه درختان(چوب) و پس ازآن زغال سنگ، نفت و گاز وارد بازار انرژي شد، اما به دلایلی چون: نياز روز افزون به انرژي، محدوديت منابع فسيلي و آلودگي هاي زيست محيطي ناشي از سوزاندن و متصاعد شدن گازهاي سمي حاصل ازآن( كه موجب مشكلات تنفسي، افزايش دماي هوا و تغييرات گسترده آب و هوايي مي گردد) صاحبنظران و كارشناسان بر آن شدند كه با استفاده از انرژي هاي پاك نظير انرژي خورشيدي، بادي، زمين گرمايي، هيدروژني و… به جاي انرژي هاي محدود فسيلي،از خطرات و چالش هاي ايجاد شده ممانعت كنند. اين امر سبب شده است كه كشورهاي توسعه يافته با جديت هرچه تمام تر استفاده از ساير انرژي هاي موجود در طبيعت، به خصوص انرژي هاي تجديد شونده را مورد توجه قرار دهند. در اين راستا در اين نوشتار سعي داريم با توجه به اهميت انرژي هاي تجديد پذير به صورت خلاصه به معرفي آن ها پرداخته و در انتها سايت هاي مرتبط را كه مي تواند در اين راستا مفيد باشد معرفي كنيم.

معرفی دهکده خورشیدی فرایبورگ

فرایبورگشهری است در ایالت بادن-وورتمبرگ (جنوب غربی آلمان) با  ۲۰۵  هزار نفر جمعیت که یکی از گرم‌ترین و پر آفتاب‌ترین شهر‌های آلمان است. در طول جنگ جهانی دوم  ۸۰% شهر با بمب نابود شده بود ولی بعد از خاتمه جنگ بیشتر شهر دوباره عین مدل تاریخی شهر بازسازی شد. در حال حاضر شهردار فرایبورگ دکتر دیتر سالومون  (Dr. Dieter Salomon) است. او که در سال  ۲۰۰۲  انتخاب شده تنها عضو حزب سبز آلمان است که در شهری بزرگتر از صدهزار نفر چنین مسوولیتی برعهده دارد. در ضمن از سال  ۲۰۰۰  این شهر خواهر خوانده‌ی اصفهان است.

چند نکته جالب دیگر در مورد فرایبورگ:

_شهر فرایبورگ برای اینکه مردم را در این پروژه‌های خورشیدی سهیم کند شروع به فروش سهام سلول‌های خورشیدی کرد به این ترتیب یک فرد می‌تواند مثلا  ۱  متر مربع از این سلول‌ها را بخرد و در عمل به یک تولید کننده انرژی الکتریکی تبدیل شود! بعدها این مدل فروش سهام به شکلی جا افتاده که اکنون مردم می‌توانند سهام توربین‌های بادی و سلول‌های خورشیدی را بخرند و سهام‌دار تولید انرژی پاکیزه باشند.

_اولین هتل در دنیا که تمامی انرژی خود را از انرژی‌های جایگزین استفاده می‌کند و به عبارتی اولین هتل دنیا است که نشر کربن دی‌اکسید صفر دارد در فرایبورگ است. هتل ویکتوریا در شهر فرایبورگ.

_پروژه‌های بهینه انرژی را در تمام شهر می‌توان یافت برای مثال استخر شنا که با پنل‌های دمایی خورشیدی گرم می‌شود یا کلینیک دانشگاه که از روشی مشابه برای خنک کردن استفاده می‌کند. در دفترهای توریسم این شهر می‌توان نقشه‌هایی گرفت که بیش از  ۳۰  پروژه از این قبیل را نشان می‌دهند برای توریست‌هایی که به این دلیل به فرایبورگ می آیند.

_استادیوم فوتبال شهر فرایبورگ – استادیوم بادنوا(Badenova-Stadion)- نیز با انرژی خورشیدی اداره می‌شود.

 

رمز فایل: www.online-architect.ir

حجم : ۴ مگابایت

برای دیدن بانک مقالات تنظیم شرایط محیطی کلیک کنید

 

 

امتیاز 4.61 ( 23 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است