انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » بانک پاورپوینت های معماری » مطالعات اقلیمی استان خوزستان

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

مطالعات اقلیمی استان خوزستان

مطالعات اقلیمی استان خوزستان

مطالعات اقلیمی استان خوزستان

سلام امروزهم در خدمتون هستم با سری مطالب اقلیمی،مطالعات اقلیمی استان خوزستان

دامنه تحقيقات اقليمي از جمله تهيه نقشه هاي اقليمي به طور معمول در چهار مقياس بزرگ -اقليم، متوسط-اقليم، ريز- اقليم و اقليم محلي انجام مي پذيرد كه در استان خوزستان تاكنون هيچكدام از نقشه هاي مذكور تهيه نشده است. در اين مقاله به بررسي ويژگيهاي فاز متوسط اقليمي خوزستان – مقياس وبزرگ- مقياس و بر مبناي داده هاي سي ساله ايستگاههاي هواشناسي استان و با كمك نرم افزارسامانه اطلاعات جغرافيايي ۴ پرداخته شد.

شناخت اقلیم استان خوزستان

سپس دو عنصر كليدي بارش و دما، به روش كريجينگ پهنه بندي شده وبااستفاده ازسيستم كوپن، اقليم هر ناحيه تعيين گرديد .براساس نقشه طبقه بندي آب وهوايي منطقه به روش كوپن،استان خوزستان به پنج از اقليم دنترابع پهنه آب وهوايي تقسيم شده است كه معتدل مرطوب مديترانه اي داخلي، بياباني خشك و گرم، نيمه خشك و گرم، نيمه خشك كوهستاني نسبتاً معتدل مديترانه اي واستپهاي بابارندگي زمستاني مناطق معتدله . نقشه هاي پهنه بندي تهيه شده و مدلهاي مورد استفاده جهت تعيين اقاليم استان، بيانگر آنست كه بيشترين پهنه استان، درطبقه اقليمي بياباني خشك و نيمه خشك گرم قرار دارد.وتنها نوارهاي باريكي ازشمال وشمال شرق استان كه بخش كوهستان منطقه راتشكيل مي دهد.

شمال و شرق خوزستان را سلسله جبال زاگرس فرا گرفته است که ارتفاعات آن در جهت جنوب غربی کاهش می‌یابد، به طوری که در نواحی جنوبی‌تر به صورت تپه ماهورهائی نمایان می‌شود.

استان خوزستان را از نظر پستی و بلندی می‌توان به دو منطقه کوهستانی و جلگه‌ای تقسیم کرد. منطقه کوهستانی در شمال و شرق استان قرار گرفته و منطقه جلگه‌ای آن از جنوب دزفول، مسجد سلیمان، رامهرمز و بهبهان آغاز شده و تا کرانه‌های خلیج‌فارس و اروند رود ادامه می‌یابد. استان خوزستان دارای آب و هوای مختلف است:

آب و هوایی نیمه‌بیابانی که شهرهایمطالعات اقلیمی آبادان، خرمشهر، ماهشهر، هندیجان، دشت آزادگان و نواحیدانلود مطالعات دزفول،دانلود مطالعات اقلیمی بهبهان، رامهرمز،مطالعات اقلیمی شوشتر و نواحی شمال اهواز را در بر می‌‌گیرد. آب و هوای استپ گرم که نواحی شمال دزفول، بهبهان، رامهرمز، شوشتر و شمال اهواز را در بر می‌گیرد.

برای دیدن مطالعات اقلیمی اهواز 

استان خوزستان تحت تأثیر سه نوع باد قرار دارد: اولین باد، جریان سرد نواحی کوهستانی و دومین باد (شرجی)، جریان گرم و رطوبی از خلیج‌فارس است که به سوی جلگه می‌وزد. سومین باد یا باد سموم از عربستان می‌وزد و همیشه مقداری شن و خاک و رطوبت همراه دارد. براساس داده‌های ایستگاه‌های سینوپتیک استان خوزستان در سال ۱۳۷۵، حداقل مطلق درجه حرارت ۰/۲- درجه سانتی‌گراد و حداکثر مطلق درجه حرارت با ۵۰/۴۰ درجه سانتی‌‌گراد در اهواز گزارش شده است.

لینک خرید برای دانلود مبلغ ۴٫۰۰۰ تومن واریز وجه نمایید

۳۱ صفحه به صورت ورد + منایع درون متنی

 

0

User Rating: 4.17 ( 20 votes )
امتیاز 4.20 ( 20 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است