كسي كه هرگز تحت فشار نزيسته باشد، آزادي را لمس نمي كند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » تحلیل بناهای معماری » تحلیل و بررسی اقلیمی مرکز سلامت زنان و کودکان نایروبی

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

تحلیل و بررسی اقلیمی مرکز سلامت زنان و کودکان نایروبی

تحلیل و بررسی اقلیمی مرکز سلامت زنان و کودکان نایروبی

تحلیل و بررسی اقلیمی مرکز سلامت زنان و کودکان نایروبی

مرکز سلامت زنان و کودکان نایروبی

مرکز سلامت زنان و کودکان نایروبی

تحلیل و بررسی اقلیمی مرکز سلامت زنان و کودکان نایروبی

همانطور که بیان شده مرکز مرکز سلامت زنان و کودکان نایروبی با لحاظ نمودن ضابطه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی و در جوار دانشگاه بین المللی ایالات متحده در نایروبی ساخته شده است. در طراحی این مجموعه با توجه با اقلیم نایروبی بادهای موسمی و مواجه با آن برای طراحان مرکز حائز اهمیت بوده است.

شیب پشت به باد برای ایجاد ابنیه مناسب است، زیرا در برابر وزش باد محافظت شده. از آنجایی که بادهای زمستانی از شمال و شمال‌غربی می وزد، شیب واقع در سایه باد اغلب از آفتاب جنوبی برخوردار می‌شود، لذا هنگام انتخاب سایت باید به دنبال این مناطق گشت و درآخر مردم از ادامه فضایی یک فضا به شرطی استفاده می‌کنند که آفتابگیر باشد و گرنه از آن هیچ استفاده ای نمی‌شود مگر در مناطق کویری.(فدایی قطبی، ۱۳۸۱: ۳)

نحوی مواجه بنا برای بهترین جذب نور و مواجه با باد در مرکز سلامت زنان و کودکان کنیا

نحوی مواجه بنا برای بهترین جذب نور و مواجه با باد در مرکز سلامت زنان و کودکان کنیا

 نحوی مواجه بنا برای بهترین جذب نور و مواجه با باد در مرکز سلامت زنان و کودکان کنیا (ماخذ: نگارنده براساس نقشه خانی‌زاد، ۱۳۹۱)

دیاگرام اقلیمی مقطع مرکز سلامت زنان و کودکان کنیا

فرم کلی ساختمان به گونه ای طراحی شده است که دو هدف اصلی یعنی جذب انرژی بیشتر و اتلاف حرارت کمتر را تامین کن . این فرم در زمستان حداقل افت حرارتی و در تابستان حداقل جذب حرارتی را دارد. با توجه به این نکته که در تمام طول و عرض های جغرافیایی، ساختمان‌هایی که بصورت کشیده در طول محور شرقی-غربی قرار داشته باشد، کارایی بیشتری را دارد. فرم این بنا کشیده در جهت شرقی-غربی است. در اقلیم گرم و خشک، فرم‌های کشیده کارایی بیشتری داشته زیرا سطح تماس با محیط خشن را کم می‌کند.در حالت کلی, بناهایی که در مجاورت یکدیگر ساخته می‌شوند و دیوارهای شرقی و غربی آن‌ها مشترک است نتایج بسیار بهتری داشته‌اند.

یکی از عوامل مهم در طرح فرم ساختمان، کم کردن ارتفاع آن است. بهترین راه حل در برابر بادهای زمستانی، کم کردن شیب سقف و کاستن از ارتفاع کل ساختمان در برابر باد می‌شود و بطور نسبی به عبور یکنواخت هوا کمک می کند. راه حلی که برای این بنا انتخاب شده این است که قسمت شمالی در زیر شیب بام از بین برود. یعنی ساختمان پشت به شیب جنوبی زمین ساخته شود و یا در پشت نمای شمالی خاکریزی تهیه کرده تا مقدار تماس این نما با خارج کمتر شود .

با کم کردن ارتفاع دیوار شمالی، مقدار سایه ساختمان بر روی زمین کم یا کاملاً از بین می رود. چنین خاکریزی بر پشت دیوار شمالی، زمین را بالا می آورد و به آن روشنایی می بخشد و نیز از افت حرارتی دیوار شمالی در زمستان کاسته و دریافت‌های حرارتی تابستانی را به صفر می‌رساند. در حقیقت حرارت زمین در فصول سرما بیشتر از حرارت هوای خارج و در فصول گرما کمتر از حرارت هوای خارج می‌باشد. با زیر خاک بردن دیوار شمالی، این جبهه سرد ساختمان از بادهای شمالی در زمستان هم محافظت می‌شود.

 

مثل همیشه همواره منتظره دیدگاه های شما خوبان هستیم 

»منبع: وب سایت تخصصی معماری – معمار آنلاین

تحلیل و بررسی اقلیمی مرکز سلامت زنان و کودکان نایروبی

همانطورکه?ما عاشقانه شما را دوست داریم?،و برای جمع اوری اطلاعات از وقت خود میگذرانیم از کاربران عزیز توقع داریم که برای ما کامنت های از جنس های انتقاد پیشنهاد راهنمایی و..با ما در میان بگذارن

نظر شما در باره سایت ما چیست ؟
پیشنهاد شما برای آموزش بعدی چیست ؟
جای چه نکته ای در این مطلب خالی یافتید؟
از بین این نکات، کدامیک برایتان جالب تر بود؟

امتیاز 5.00 ( 1 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است