خوش آمدید - امروز : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵

اطلاعیه سایت

$ جشواره پاییزه معمار آنلاینـ $

با خرید 2 رساله از سایت ما 1 رساله هدیه بگیرید

 برای دیدن کلیک کنید

برای خرید کردن از گزینه افزدون به سبد خرید استفاده کنید!!

تماس با پشتیبانی+ ایدی تلگرام

0939-530-5451

  M_abdali@ 

۱۵ تکنیک مفید برای ۳Ds max

۱۵ تکنیک مفید برای ۳Ds max

۱۵ تکنیک مفید برای ۳Ds max

15 تکنیک مفید مکس

15 تکنیک مفید مکس

سلام دوباره خدمت کاربران عزیز وب سایت معمار آنلاین ۱۵ تکنیک مفید برای ۳Ds max برگرفته از Florence Design Academy بدون مقدمه میرم سراغ این تکنیک ها امیدوارم این مطلب گره گشای شما عزیزان قرار بگیرد همواره منتظر دیدگاهای شما هستیم

۱۵ تکنیک مفید برای ۳Ds max
۱-

آیا میدانیدکه متریال “architectural materials” و “self illuminated” قادر به تابش نور از خود میباشد ( برای Mental Ray و Vray ) ؟ اگر آن را به یک Box نسبت دهید شما اثری به مانند “photometric area light”و یا “Vray light” را خواهید داشت.

۲-

 تا جایی که امکان دارد در Render های خود از سایه های نرم استفاده کنید چرا که سایه های تیز کار را غیر واقعی جلوه میدهند. برای نور Mr Omni/Spot شما با تغییر دادن پارامتر Radius از قسمت Area light parameters قادر به کنترل میزان نرمی سایه ها خواهید بود.
برای Mental Ray شما بایستی از سایه نوع RayTraced Shadows استفاده کنید !
در Vray برای نرم شدن سایه ها پارامتر Area Shadow را فعال کنید و اندازه نور را تنظیم کنید. سایه های نرم زمان رندر را بیشتر میکنند.

۳-
برای داشتن سایه هایی طبیعی و مناسب ضروریست که اندازه اشیا را در مقیاس هایی واقعی قرار دهید.

۴-
چگونگی کاهش دادن زمان رندر برای رندر های آزمایشی ( Test Renders )

الف) اصلی ترین کاری که برای کاهش زمان رندر میتوان انجام داد پایین آوردن اندازه تصویر میباشد. من معمولا برای این منظور از اندازه ۱۵۰×۱۱۲ استفاده میکنم درست است که در این اندازه جزئیات کار نمایان نمیشود اما شرایط نورپردازی را روشن میسازد.
ب ) کیفیت سایه ها را کاهش دهید.
پ) تعداد Polygon ها را کاهش دهید. ( سعی کنید از اصلاحگر Optimize برای این منظور استفاده کنید و برای Smooth کردن شی از اصلاحگر Smooth استفاده کنید. )
ت) تعداد Photon ها را کاهش دهید یا تنظیمات Sampling را پایین بیاورید.
ث) تعداد نورهای موجود در صحنه را در حالتی متعادل و مناسب قرار دهید ( نور های پرتعداد زمان رندر را افزایش میدهند )

۵_
از اصلاحگر Editable Mesh استفاده نکنید به جای آن از Editable Poly استفاده کنید.
اصلاحگر Editable Poly برای مدلسازی های حرفه ای بهینه سازی شده و مشکلات و Error های کمتری به وجود می آورد ضمن اینکه از تنظیمات بیشتر و حرفه ای تری برخوردار است.
اگر شما از اصلاحگر Editable Mesh استفاده میکنید بدون آنکه بخواهد مشکلی به وجود آید آنرا به Editable Poly میتوانید تغییر دهید.

۶-
سعی کنید تعداد Polygon ها را تا جایی که ممکن است و به کار صدمه نمیزند پایین نگه دارد. به طور مثال به جای آنکه یک Box را Smooth کنید میتوانید از Chamfer box استفاده کنید.
نتیجه همان است اما تعداد Polygon ها بسیار کمتر است.

۷-
گاهی اوقات ممکن است تمام Vertex ها در صحنه ناپدید شوند برای رفع این مشکل اقدامات زیر را میتوانید انجام دهید:

الف) آبجکتتان را دوباره به Editable Poly تبدیل کنید.
ب) آبجکتتان را یک بار به Editable Mesh و مجددا به Editable Poly تبدیل کنید.
پ) فایل را ذخیره کنید نرم افزار را ببندید و مجددا باز کنید.
ت) فایل را ذخیره کنید. نرم افزار را ببندید و دوباره باز کنید صحنه ای جدید را باز کنید و آبجکت مورد نظرتان را Merge کنید.

۸-
بهترین نور برای رندر صحنه ها Omni Light یا MR Omni است.

۹-
در Mental Ray از Area Shadows استفاده نکنید چرا که علاوه بر اینکه زمان رندر را افزایش میدهد این سایه برای Mental Ray بهینه سازی نشده
بهترین و سریعترین جایگزین RayTraced Shadows میباشد.
اگر شما با Light-Tracer کار میکنید آنگاه قادر به استفاده از Area Shadows خواهید بود . نتیجه همانی است که در Mental Ray با RayTraced Shadows خواهید داشت.

۱۰-
گاهی اوقات ممکن است که شما در صحنه قادر به حرکت آبجکتها نباشید.
برای رفیع این مشکل کافیست کلید X را روی صفحه کلیدتان فشار دهید ( تا Gizmo مربوط به حرکت فعال شود )
مشکل مشابه آن است که شما فقط قادر به انتخاب یک آبجکت در صحنه هستید در واقع نرم افزار روی آن شی قفل شده برای رفع این مشکل کافیست کلید Space را روی صفحه کلیدتان فشار دهید.

مقاله راه های بالابردن سرعت رندرگیری در تریدی مکس

۱۱-
زمانی که یک شی Loft ایجاد میکنید ممکن است در ابتدا و انتهای آن شی مشکل به وجود آید.برای رفع این مشکل بایستی گزینه Corner vertex را برای Vertex های ابتدایی و انتهایی فعال کنید.

۱۲-
همیشه آخرین Service Pack های آپدیت شده را برای ۳ds Max دانلود کنید . در این Service Pack ها مشکلات عمده نرم افزار برطرف میشوند.

۱۳-
معمولا برای Extrude کردن Shape دو مشکل ممکن است به وجود آید :

الف) ممکن است دو Segment روی هم افتاده باشند.
ب) ممکن است Shape شما بسته نباشد یعنی در جایی Vertex ها weld نشده باشند.

۱۴-
اگر شما از Spline برای اشکال دو بعدی تان ( Shapes ) استفاده میکنید سعی کنید تعداد Vertex ها را تا جایی که ممکن است پایین بیاورید.
اگر شما Vertex های گوشه دار (Cornered ) را به smooth/bezier/bezier-corner تبدیل کنید شما میتوانید آنها را به خوبی تنظیم کنید و زاویه ها را نرم کنید.

۱۵-
اگر interface/panel در نرم افزار ناپدید شد کارهای زیر را میتوانید انجام دهید.

الف ) ممکن است در حالت expert باشید … کلید CTR + X را فشار دهید …
ب) Customize > Customize User Interface > Toolbars Tab > Reset!
پ ) فایلی با نام ۳dsmax.ini در پوشه اصلی ۳ds Max وجود دارد … آنرا حذف کنید و نرم افزار را دوباره اجرا کنید …
ت) از منوی Customize یک UI Scheme جدید را اجرا کنید.

 

»  منبع: وب سایت تخصصی معماری – معمار آنلاینـ

 

برچسب های مفید:

X ۱۵ تکنیک مفید برای ۳Ds maxX کاهش دادن زمان رندر برای رندر های آزمایشیX کاهش زمان رندر تریدی مکسX ناپدید شدن interface/panel در مکسX تکنیک Extrude کردن ShapeX مشکل Loft در مکسX مشکل حرکت نکردن ابجکت های مکسX ۱۵ تکنیک مفید مکسX تکنیک کاهش زمان رندر مکس

امتیاز 4.36 ( 11 رای )
اشتراک گذاری مطلب
حدیثه حسنی

درباره حدیثه حسنی :

داستان یک آرزو ... همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی برای دانشجویان معماری می بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم. آن آرزو، اکنون، " معمار آنلاینـ " نام دارد. منتظر دیدگاه های شما دوستان برای پیشرفت هرچه بیشتر معمار آنلاین هستیم .

معدله فوق را حل کنید *

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب برای سایت مـــعمـار انـلاین محفوظ است-کپی مطالب با درج لینک سایت مجاز می باشد

__$ جشواره پاییزه معمار آنلاینـ $__ با خرید 2 رساله معماری از سایت ما 1 رساله به دلخواه هدیه بگیرید.... فقط تا پایان پاییز فرصت باقیست _ برای دیدن کلیک کنید