ارزش انسان به افکار و باورهای اوست
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » دانلود رایگان مطالعات اقلیمی » مطالعات اقلیمی شهر قم

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

مطالعات اقلیمی شهر قم

مطالعات اقلیمی شهر قم

مطالعات اقلیمی شهر قم

پيدايش شهر اسلامي قم

قم در سال ۲۳ هجري قمري بدست سپاه اسلام به فرماندهي ابوموسي اشعري فتح گرديد .ليكن ظاهراً مردم اين ناحيه همچنان به كيش زرتشتي باقي ماندند و با پرداخت جزيه به اسلام نگرويدند .هفتاد سال بعد از زمان خلافت عبدالملك دسته اي از اعراب شيعه مذهب قبايل اشعري – منسوب به ابوموسي اشعري –  از ستم خلفاي اموي به داخل ايران مها جرت كردند و در جستجوي موطني جديد در آغاز سال ۹۴  هجري وارد خطه قم شدند مؤلف تاريخ قم ورود آنان را مصادف با نوروز باستاني مي دانند[۱].

همراه با توسعه كشاورزي روز به روز بر جمعيت اعراب  افزوده مي شد . به طوري كه طي ۲۸۰ سالي كه بر قم حاكم بودند ، تنها عدد فرزندان و اعقاب يكي از ايشان در اين مدت« … زياده بر شش هزار نفر رسيد

بررسي شرايط اقليمي و آسايش در شهر قم

هدف اين مطالعات بررسي خصوصيات و مشكلات اقليمي شهر قم در يافتن راه هاي همسازي و بهسازي اقليمي و ايجاد پيش زمينه اي در نحوه استفاده از انرژي طبيعي خواهد بود تا آسايش يشتري براي شهروندان تأمين شود اگر چه ابتداي نتيجه كار بصورت تو صيه هايي در زمينه و جهت گيري نحوه طراحي بناها و طراحي شهري در جهت كاهش شدايد طبيعت عرضه خواهد شد .

۲-۲-۴- وضعيت جغرافيايي و طبيعي

شهرستان قم در ۵۰ درجه طول شرقي و ۳۴ درجه عرض شمالي و در غرب منطقه ايران قرار گرفته و به علت ارتفاع شهر از سطح دريا (۹۳۰ متر ) و مجاورت با كوير تابستاني گرم و خشك و زمستاني سرد دارد. در جنوب غربي آن ارتفاعات متعددي وجود دارد كه كوه سرحوض به ارتفاع ۳۲۰۰ متر در ۴۷ كيلومتري جنوب شهر قم مرتفع ترين آن ها است.

انتخاب جهت مناسب ساختمان ها در قم

با توجه به تحقيقات به عمل آمده بهترين جهت براي احداث ساختمان ها كه در فصول گرم ، كمترين ميزان تابش را داشته باشند و در ايام سرد ، بيشترين ميزان تابش را در يافت كند حدود ۱۵ درجه به سمت جنوب شرق است . لازم به تذكر است كه از ۳۵ درجه جنوب شرقي تا ۲۰ درجه جنوب غرب همچنان به عنوان جهات مجاز مي تواند تلقي شود . مسير كوچه ها به گونه اي انتخاب و طراحي شوند كه حتي الا مكان در مسير نور مطلوب و از مسير بادهاي نا مناسب شرق در امان باشند . كاشت گياهان مناسب در كليه كوچه ها و خيابان ها و ميادين توصيه مي شود ايجاد فضاهاي سر پوشيده در ميادين و مراكز ديگر نيز از نظر ايجاد سايه مطلوب خواهد بود. ساختمان هاي مسكوني بهتر است با روش حيات مركزي كه اتاق ها گرداگرد آن قرار گرفته اند طراحي شوند . احداث فضاي سبز و حوض و آب نما جهت افزايش رطوبت و سايه در كاهش شدت گرما و مطبوع كردن محيط زيست مفيد خواهد بود . استفاده از سايبان و ايوان توصيه مي شود تا در نيمي از سال كه شب ها را مي توان در فضاي باز گذراند از ايوان و بهار خواب استفاده شود .

این مطلب بصورت WORD و برای کسانی که رساله از وب سایت ما خریداری میکنند رایگــــــان و کارابران دیگر مبلغ ۵٫۰۰۰ تومان از لینک زیر پرداخت کنند.

vip

 

 

 

مطالعات اقلیمی شهر قم.شناخت اقلیم قم.ویژگی هاي معماري شهر قم.مطالعات اقلیمی شهر قم.دانلود مطالعات شهر قم.دانلود رایگان مطالعات اقلیمی قم

امتیاز 4.67 ( 15 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تاکنون 4 نظر ثبت شده است.

  1. سلام وقتتون بخیر عالی خواستم تشکر کنم

  2. عالی بود

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است