نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » دانلود رایگان مطالعات اقلیمی » مطالعات اقلیمی شهر خلخال

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

مطالعات اقلیمی شهر خلخال

مطالعات اقلیمی شهر خلخال

مطالعات اقلیمی شهر خلخال

به طوركلي شهرستان خلخال به دليل قرارگيري در حدفاصل چهار استان (اردبيل، آذربايجان شرقي، گيلان، زنجان) از اهميت درخور توجهي برخوردار مي باشد و همچنين كوهستاني بودن منطقه و وجود خاكهاي مستعد كشاورزي از ديگر موارد مهم شهرستان خلخال به شمار مي رود.

ويژگي اقليمي

شرايط محيطي شهرستان خلخال نقش مهمي در ويژگي هاي اقليمي آن دارد. از شمال به جنوب اردبيل كه ارتفاع افزايش مي يابد ميزان دما كاهش پيدا مي كند. لذا با توجه به اينكه شهرستان خلخال در منطقه كوهستاني محصور شده شاهد افت دما در اين منطقه هستيم.

عوامل اقليمي

ويژگي هاي اقليمي شهرستان خلخال تحت تاثير عوامل آب و هوايي بوده كه از اين عوامل مي توان به ارتفاع سطح دريا، عرض جغرافياي بالا، فاصله از دريا و جريانات هواي محل اشاره كرد.

ارتفاع از سطح دريا

شهرستان خلخال از يك توپوگرافي مرتفعي برخوردار است و عمدتاً تحت تاثير شرايط ارتفاعي قرار دارد. ارتفاع ان از سطح دريا ۱۸۰۰ متر است. ارتفاع يكي از ع.امل اصلي در تعيين شرايط آب و هوايي بوده و با افزايش آن از دماي هوا نيز كاسته مي شود.

عرض جغرافيايي

شهرستان خلخال در مختصات جغرافيايي ۳۷ درجه و ۱۱ دقيقه الي  ۳۷ درجه و ۵۱ دقيقه عرض شمالي، در عرض جغرافيايي بالايي قرار گرفته و در نتيجه از زاويه ملايم تري نسبت به خورشيد برخوردار مي باشد.

فاصله از دريا

فاصله نسبتاً به درياي خزر و قرارگيري در مسير جريانات آب و هواي درياي مديترانه تاثيرات نسبتاً مهمي در كيفيت آب و هواي شهرستان خلخال گذارده است و رطوبت حاصل از اين ويژگي نوسانات دماي را در فواصل روز تعديل مي كند.

جريانات هوايي

از جريانات آب و هواي كه بطور كلان بر ويژگيهاي آب و هواي شهر تاثير مي گذارد، يكي باد شرقي است كه۸ از جريانات هواي غالب بوده و در فصول مختلف سال از طرف شرق به طرف غرب به نام باد مه يا مه يلي مي وزد. اين باد رطوبت درياي خزر را باخود به مناطق مختلف دشت مي آورد. و اكثراً با مه همراه است. از بادهاي سرد و مروب بوده كه معمولاً در فصول گرم موجب ريزش باران مي شود.

 

این مطلب بصورت WORD و برای کسانی که رساله از وب سایت ما خریداری میکنند رایگــــــان و کارابران دیگر مبلغ ۵٫۰۰۰ تومان از لینک زیر پرداخت کنند.

vip

 

مطالعات اقلیمی شهر خلخال.آب و هواي شهرستان خلخال.بررسی اقلیم شهر خلخال.دانلود مطالعات شهر خلخال.ویژگی هاي معماري شهر خلخال.شناخت اقلیم خلخال

 

امتیاز 4.75 ( 8 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است