اتحادتان را در تمام زندگی حفظ کنید تا همیشه پایدار و سرافراز باشید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » دانلود » فیلم و عکس معماری » طراحی داخلی کتابخانه

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

طراحی داخلی کتابخانه

طراحی داخلی کتابخانه

طراحی داخلی کتابخانه

سلام و درود خدمت کاربران عزیز ، در این مطلب عکس های یک کتابخانه رو براتون آماده کردم که از لحاظ طراحی داخلی بسیار کاربردی و زیبا انجام شده ، امیدوارم براتون مفید واقع بشه .

روند طراحی کتابخانه :

تأثیری که محیط بر ذهن آدمی می‌گذارد بی‌گمان بر رفتار و کردار او ظاهر می‌شود. در فضای کتابخانه آنچه که با همه افرادی که در آن پا می‌گذارند سخن می‌گوید معماری کتابخانه است. انسان دو بعد درونی و بیرونی دارد که اقتضای درونش ایجاب می‌کند که از محلی که دارای آرامش کافیست و هوایی شاداب و تازه دارد، برای تفکر و مطالعه استفاده کند. محیط کتابخانه بایستی حکایت از گرمی و جذابیت کند تا روح را شاداب و رفتار را صمیمانه نماید. خوب است بپذیریم که فضاهای خشک و خواب‌آور محیط‌های مطالعه درکتابخانه‌ها بیش از اینکه به ترویج مطالعه کمک کنند، به ترویج استراحت و خواب می‌پردازند. نبود فضاهای شاد با رنگهای مطلوب و طراحی‌های مناسبِ یک فضای علمی-تحقیقاتی که در جریان مطالعه افراد نقش برانگیزاننده داشته‌باشد روزبروز میزان مطالعه را در کشورمان نامطلوبتر نموده‌است.

طراحی داخلی کتابخانه

طراحی داخلی کتابخانه

طرح یک معماری مناسب که کاربری بیشتری را ایجاد کند و استفاده از خدمات را تسهیل بخشد، بایستی لازمه محوری طراحی‌هایی قرار بگیرد که انجام خواهند گرفت. دوران معاصر نیاز به معمارانی دارد که الویت ذهنیشان در خلق آثار، شناخت و آگاهی درست از کاربران محیط‌های کتابخانه‌ای و روابط آنها با این محیط باشد. معماری کتابخانه نیازمند مشخص شدن امکانات و خدماتی است که قرار است طبق هدف کتابخانه و جامعه مخاطب آن فراهم‌شود.

طراحی کتابخانه

طراحی کتابخانه

این خدمات بایستی قبل از طراحی کتابخانه دقیقاً تعریف شوند و سپس شرایط لازم برای هر بخش مورد یک بررسی کاربر‌مدار قرار گیرد و نظرات کتابداران و معماران اهل فن بطور دقیق مطالعه گردد. در این مقاله ما با بررسی خدمات و امکانات فراهم شده در کتابخانه مرکزی سیاتل به عنوان یک کتابخانه عمومی، کتابخانه دانشگاه آزاد برلین به عنوان یک کتابخانه دانشگاهی و کتابخانه کنگره آمریکا به عنوان یک کتابخانه کلاسیک با طراحی بیرونی و داخلی قابل توجه و همچنین استفاده از مطالعات محققان دانشگاه بوفالو در ارتباط با یک کتابخانه دانشگاهی ایده‌آل، سعی در شناساندن سطوح فراتری از امکانات و خدمات فراهم شده و پیش‌بینی شده در این کتابخانه‌ها را داریم تا معماران کتابخانه‌ها با در نظر گرفتن معیارهای مطرح شده سعی نمایند معماری‌های آینده را به تکنولوژی‌های روز دنیا نزدیکتر کنند و کتابداران عزیز نیز با آگاهی از تعدادی از خدمات تکنولوژیک موجود در سایر نقاط جهان به دیدی بازتر نائل آیند تا در همراهی با گروه معماری نقش مؤثرتری ایفا نمایند.

کتابخانه

کتابخانه

عکس کتابخانه

عکس کتابخانه

طراحی داخلی کتابخانه

طراحی داخلی کتابخانه

ایده طراحی کتابخانه

ایده طراحی کتابخانه

0

User Rating: 4.72 ( 8 votes )
امتیاز 5.00 ( 6 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره امیر دهقان :

امیر دهقان هستم دارای مدرک کارشناسی رشته معماری از دانشگاه علم و فرهنگ ، تخصص بنده در زمینه طراحی و انجام پروژه های معماری از جمله ماکت و سه بعدی می باشد. با پیشنهاد و انتقادهایتان ما را در راستای ارائه خدمات بهتر راهنمایی فرمائید .

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است