اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » دانلود رایگان مطالعات اقلیمی » دانلود مطالعات شهرستان بهبهان

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

دانلود مطالعات شهرستان بهبهان

دانلود مطالعات شهرستان بهبهان

دانلود مطالعات شهرستان بهبهان

مجتمع مسکونی

مجتمع مسکونی

 

مقدمه:

اگر برای خوزستان، با توجه به شاخص های جوی آن، سه نوع آب و هوای بیابانی، نیمه بیابانی (کوهپایه ای) و کوهستانی در نظر بگیریم، بهبهان جزء محدوده ی نیمه بیابانی یا کوهپایه ای محسوب می شود (مداری، ا و کیکاوسی، ع.۱۳۸۱) و به طور کلی در دامنه ی جنوبی و جنوب غربی رشته کوه های زاگرس و کوهپایه های آن قرار گرفته است. در شمال بهبهان دو رشته کوه مهم و بلند خاییز و تل ریش از غرب به شرق کشیده شده اند. هرچه از شمال به سمت جنوب پیش برویم از ارتفاع کوه ها و تپه ها کاسته می شود. مرتفع ترين نقطة منطقه، رشته كوه خائيز است كه ۱۵۳۶ متر ارتفاع دارد (پروژه تنظیم شرایط محیطی، ۱۳۸۵).رودهای مارون و خیرآباد دو رود مهم در طرفین این شهرستان می باشند که آب شرب و کشاورزی این منطقه را تأمین می کنند.

از نظر زمین شناسی و جنس خاک، خاک های رسوبی بافت درشت و خاک های کوویال وریسگول به عرض ۱۰ در نواحی شمال شرقی و جنوب بهبهان، یافت می شود. این خاک ها دارای مشکلات زیادی از لحاظ ساختمانی و کشاورزی نبوده و جزء بهترین خاک های استان به شمار می روند (پروژه تنظیم شرایط محیطی، ۱۳۸۵). نوع پوشش گیاهی منطقه نیز استپ جنگلی می باشد.

شهرستان بهبهان از نقاط زلزله خیز به شمار می آید و مطابق با آئين نامه ۲۸۰۰ زلزله داراي خطر نسبي زيادي مي باشد. لذا ملاحظات سازه ای و مقاوم سازی بناها لازم و ضروری است.

 

۲-۵-بررسی شرایط اقلیمی شهرستان

آب و هوای شهرستان بهبهان به طور کلی از نوع گرم و خشک محسوب می شود و به خصوص در قسمت جنوب و غرب شهرستان، تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل مشاهده می گردد. در تابستان حداقل دمای مطلق به ۲۸ و حداکثر آن به ۵۰ و گاه بالاتر می رسد. در زمستان نیز حداقل دمای مطلق به۰ و گاه پایین تر و حداکثر آن به ۳۴ می رسد.گرمترین و سرد ترین ماه های سال به ترتیب تیر ماه با حداکثر۴۹٫۵ و دی ماه با حداقل۶- می باشند. نمودار ۱ میانگین حداقل و حداکثر دمای هر ماه را در یک دوره ی ۵ ساله (۲۰۰۲ تا ۱۹۹۸)نشان می دهد.

 

نتیجه گیری(راهکارهای اقلیمی با الهام از معماری بومی منطقه):

با توجه به مطالبی که در زمینه ی معماری بومی منطقه ذکر گردید،نتایج ذیل حاصل می شود که باید در حین طراحی مد نظر قرار گیرند:

۱-استفاده از تعادل گرمایی زمین و بردن بخشی از بنا به درون زمین

۲-توجه به عنصر مهم حیاط مرکزی در ایجاد فضای مطلوب از نظر اقلیمی

۳-استفاده از عقب نشستگی درنما و تأمین سایبان مناسب

۴-استفاده از مصالح با ظرفیت حرارتی بالا

۵- استفاده از موتیف های معماری بومی منطقه

برای دیدن بانک مطالعات کل استان های ایران عزیز کلیک کنید

این مطلب بصورت WORD و برای کسانی که رساله از وب سایت ما خریداری میکنند رایگــــــان و کارابران دیگر مبلغ ۵٫۰۰۰ تومان از لینک زیر پرداخت کنند.

در صورتی که به هر دلیل موفق به پرداخت آنلاین نشدید میتوانید بصورت دستی اقدام به پرداخت وجه نماید .بعد از پرداخت از طریق راهای ارتباطی زیر با ما در تماس باشید

۶۰۳۷-۶۹۷۴-۱۰۶۱-۱۳۷۷

بنام؛ مجتبی ابدالی دهدزی

 


loading

X آب و هواي شهرستان بهبهانX بررسی اقلیم بهبهانX دانلود مطالعات بهبهانX دانلود مطالعات شهرستان بهبهانX شناخت اقلیم بهبهانX مطالعات اقلیمی بهبهانX مطالعات شهرستان بهبهانX ویژگی هاي معماري بهبهانX مطالعات اقليمي شهر بهبهانX دانلود مطالعات اقلیمی بهبهانX دانلود رایگان مطالعات اقلیمی بهبهان

امتیاز 4.00 ( 4 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تاکنون 6 نظر ثبت شده است.

  1. سلامممممم مهندس مطالعات اقلیمی بهبهان دانلود کردم
    خواشتم تشکر کنم

  2. مبلغ واریز شد

  3. با سلام
    فایل مورد نظر را چطور دانلود کنیم؟با موبایل البته

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است