لباس قدیمی را بپوشید ولی کتاب نو بخرید.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » بانک پاورپوینت های معماری » دانلود رایگان مقاله باغ شهر

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

دانلود رایگان مقاله باغ شهر

دانلود رایگان مقاله باغ شهر

دانلود رایگان مقاله باغ شهر

مقاله باغ شهر

مقاله باغ شهر

دراواخر قرن نوزدهم ، ازجمله راه حل هایی که برای بسیاری ازمسائل سکونت درشهر پیشنهاد شد، فکرایجاد شهرهای باغ مانند بود . اساس این فکر براین اصل قرار داشت که مالکیت زمین های بایر، به شهر تعلق گیرد وعواید حاصل ازافزایش قیمت زمین ، ازآن شهر باشد تا گسترش شهر دستخوش سودجویی زمین خواران نشود.

فکرایجاد شهرهای باغ مانند که ازجانب ابنزرها وارد انگلیسی پیشنهاد شد ، با شکلی که این فکر عملاً به خود گرفت، متفاوت است . هاوارد نظریه خودرا درکتاب ((فردا راهی صلح آمیز به سوی اصلاح اجتماعی)) درسال ۱۸۹۸ منتشر کرد..

منتقدان نظریه

۱- لوکوربوزیه به دلایل زیر ، نظریه باغشهر را با دیدی نقادانه نگاه می کرد:

  • موجب اتلاف وقت ساکنان می شود.
  • موجب هدر رفتن زمین می شود.
  • روحیه ضد اجتماعی برای ساکنان ایجاد می کند.

۲- كيديون در مورد باغشهر مي‌نويسد: اين نظريه هيچ راه حلي براي مشكل زمانه ارائه نمي‌دهد يك راه حل موضعي چاره‌ ی کار شهرسازي نيست و يك برنامه‌ريزي كامل در مقياسي كه تمامي ساختارهاي زندگي جديد را در همه‌ي ابعادش در برگيرد قادر خواهد بود امور مهمي كه هاوارد در ذهن خود داشت به انجام برساند.

۳-ادواردكارتر در مورد طرح هاوارد مي‌نويسد: آنها به مسئله مهم امروز توجه نكردند. مسئله اصلاح بافت مركزي شهر قديمي . و در عمل تحت تاثير احساسات پرشور به سوي ساختن كامل شهرهاي نوبنياد گريز زده‌اند.

۴- جين جيكوبز گفته است: كه نظريه هاي طرفداران اصل عدم تمركز در شهرسازي مدرن كه هاوارد القا كننده‌ي آن بود در توسعه‌ي شهرهاي بزرگ آمريكايي اثرات زيانبخشي داشته است به اين صورت كه موجب تضعيف روابط اجتماعي بين ساكنان اين شهرها شده است و محلات شهري يكنواخت و بي‌روحي پديد آمده است.

نتیجه گیری:

هرچند طرح هاوارد زمینه ای بود در جهت حل و رفع مشکلات شهری اواخر قرن نوزدهم ، ولی فکر شهرهای باغ مانند با آنچه که عملاً صورت حقیقت به خود گرفت تفاوت داشت. پس از گذشت نیم قرن ،آنچه به نام شهرهای باغ مانندساخته می شد، محلات کوچکی بود در اطراف شهر که بر اساس سازمانهای تعاونی پایه گذاری شده بود. شهرهای باغ مانند ،به ساختن خانه های کوچک با باغچه هایی در اطراف آن محدود شده بود تجربه آن را می توان به خوبی در اطراف شهر لندن که در اواخر دهه چهارم و پنجم قرن حاضربوجود آمد، ملاحظه کرد طرح هاوارد به قول خود او پیوندی بین شهر و روستا بود. وجود نظریه مخالفان و موافقان باغشهر هاورد نشان از ارزش کار اودارد. هاوارد برای صنعت در باغشهرها اهمیت کمی داده بود شاید یکی از دلایل موفق نبودن طرح هاوارد با توجه به اینکه شهرها به سوی صنعتی پیش می رفتند همین امر بود.

 

رمز فایل: www.online-architect.ir

امتیاز 4.64 ( 33 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تاکنون یک نظر ثبت شده است.

  1. عالی بود ممنون

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است