نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » تحلیل بناهای معماری » تحلیل موزه هنر کیمبل

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

تحلیل موزه هنر کیمبل

تحلیل موزه هنر کیمبل

تحلیل موزه هنر کیمبل

تحلیل معماری ساختمان کیمبل

تحلیل معماری ساختمان کیمبل

معرفی معمار:

لويي كان در ۲۰ فوريه ۱۹۰۱  در جزيره اوزل واقع در استوني‹ روسيه› متولد مي شود.

خانواده او در سال ۱۹۰۵ به ايالت متحده آمريكا مهاجرت مي كنند واو در ۱۷ ماه مارس ۱۹۷۴ به علت حمله قلبي، دار فاني را وداع مي گويد. مرگ او در ايستگاه فيلادلفيا در شهر نيويورك هنگام بازگشت از مسافرت هندوستان اتفاق افتاد. او يك زندگي پر ماجرا را گذرانده است.

موزه هنر کیمبل:۷۲-۱۹۶۷:

تاریخچه موزه

درسال ۱۹۳۱کی کیمبل بیزینس من وموسس شرکت یک شرکت صنایع غذایی به همراه همسرش ولما اولین اثر هنری که یک نقاشی بود را خریدند.این دو پنج سال بعد به همراه خواهر کی و شوهرش بنیاد هنری کیمبل را بنا نهادند.کلکسیون به سرعت وسعت یافت ودر سال ۱۹۴۸ در کتابخانه عمومی شهر فورت ورث که تنها مکان موجود در شهر برای این گونه اتفاقات بود به نمایش گذاشته شد.از آن موقع  ایده داشتن یک فضای نمایشگاهی خوب زده شد.در سال ۱۹۶۴ پس از مرگ کی کیمبل و بر حسب تمایلات او برای یک موزه شهرداری فورت ورث مکانی در پارک ویل راجر مموریال را به موزه اختصاص داد. که موزه مدرن فورت ورث و موزه آمون کارتر در آن قرار داشت .ریچارد اف براون یکی از موثرترین و بهترین مدیران موزه در امریکا ومدیر وقت موزه کانتی در لس آنجلس به عنوان مدیر این موزه انتخاب شد.واو لویی کان را به عنوان طراح این موزه انتخاب کرد.

نور گیری:

موزه هنری کیمبل

از زیباترین ساختمانها در جهان است که در زمره کلاسیکهای تمام دوران است  لوئی کان به دلیل حساسیتش نسبت به نور در طراحی به شاعر نورپرداز معروف شده است این موزه چکیده تمام طراحیهای خوب نور پردازی میباشد.
از قدیم نور پردازی موزه های هنری با شک و تردید همراه بوده است زیرا اشعه ماورائ بنفش موجود در نور خورشید تاثیر مخرب بر عناصر موجود در آن بخصوص در نقاشیها دارد ، کان برای این کار ملایمترین نور را انتخاب کرد که اولا” تاثیر مخرب نداشته باشد و دوما” در صورت وجود به کمترین مقدار باشد.
این موزه از یک سری طافهای مدور بتونی متصل به یکدیگر تشکیل شده است که یک نور گیر سقفی شفاف در امتداد برامدگی هر طاق قرار دارد. نور از طریق اتصالات نور طبیعی معلق که زیر نورگیر سقفی است بازگرداننده و تسویه میشود . اتصالات شامل قابی است که صفحه ای فلزی به آن متصل شده و دارای سوراخهای ریز است که اجازه نفوذ مقداری نور را داده تا هر گونه کنتراست شدید ممکن بین قسمتهای تحتانی اتصالات و اطراف آن را تحلیل کند .

فضای ورودی موزه کیمبل که در آن نحوه هرس درختان طوریست که برای انتقال دید از محیط بسیار روشن خارج به محیط داخل به صورت چتر هرس شده اند.
نورگیر کلرستوری
نحوه اسقرار عمودی است و نسبت به نورگیرهای سقفی که بصورت افقی هستند نور کمتری را دریافت میکنند که با تعیین موقعیت آنها و یا به وسیله احداث سایه بان در آن میتوان از تابش مستقیم آفتاب به داخل جلوگیری کرد.

 

رمز فایل: www.online-architect.ir

 

»  منبع: وب سایت تخصصی معماری – معمار آنلاینـ


X بررسی طرحهای لويي كانX پاورپوینت تحلیل موزه هنر کیمبلX تحلیل معماری ساختمان کیمبلX تحلیل موزه کیمبل اثر لوکانX تحلیل موزه هنر کیمبلX تحلیل و بررسی موزه کیمبلX دانلود پاورپوینت تحلیل موزه کیمبلX نقد بنای موزه کیمبلX نقد و بررسی موزه کیمبل لوی کان

 

امتیاز 5.00 ( 14 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است