شما بدون تسلط بر خود نمی توانید فاتح دیگران باشید.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » دانشکده مجازی معماری » بانک ریزفضاهای معماری » تحلیل دیاگرام مجتمع رفاهی

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

تحلیل دیاگرام مجتمع رفاهی

تحلیل دیاگرام مجتمع رفاهی

تحلیل دیاگرام مجتمع رفاهی 

 

با توجه به ثعریف پروژه و اهدافی که در نظر گرفته شده است فضاهای یک مجتمع تجاری عبارتند :

۱-فضاهای تجاری:شامل سالن فروش کالا (خرد-میان اندازه –خرد)

۲-فضای خدماتی:برای رفاء و آسایش خریداران(فضای نگهداری کودکان-اسثراحت-بانک-کیوسک اطلاع رسانی-ایسگاه تاکسی و اتوبوس )

۳-فضای تفریحی:زستوران-چایخانه-بازی کودکان

۴-اداری :اتاق مدیریت-امور مالی-کنفرانس

۵- فضای اجتماعی و فرهنگی:آمفی تتاتر-میدان گاه

۶-فضای سرویس دهنده :انبارها-محل تخویل کالا-جابجای زباله

۷-تاسیسات :گرمایش –تهویه متبوع-مانیتورینگ

۸-فضای فرهنگی:نامزخانه – نمایشگاه خاص

۹-پارکینگ:فروشندگان-خریداران-کنترل خرج و ورود

۱۰-فضای سبز:باغ-باغچه- آب نما

۱۱-مسیر ها :رهروهای ورود و خروج-سیستم توزیع در خیابان-مسیر سر پوشیده و باز

دیاگرام مجتمع رفاهی

دیاگرام مجتمع رفاهی

حفظ الگوي منسجم ، همگون ، مطلوب و متناسب كاربريها با يكديگر ، ايجاد فضاهاي باز قوي و داراي تحرك كافي داشتن هويت خاص و تزئيني متناسب با كاركردها براي ساختمانها و داشتن زمينه محيطي از اصول مورد نظر در طراحي مي باشد.

يك تركيب فضايي خوب بايستي سه جنبه را رعايت كند.

۱ – از نظر كاركرد به احياء نيازهاي مربوط به استفاده يا هدفها را برآورده سازد.

۲ – از نظر نهاد و اجزاء مادي كاركرد به استفاده از بهترين مصالح دست يافتني و مهارت بپردازد.

۳ – از جنبه كالبد قابل دست يافتن به رضايت خاطر از نقطه نظر تأثيرات عيني باشد.

همچنين در برنامه ريزي فيزيكي بايستي اهداف زير برآورده شود :

  • رابطه بين فضاهاي متفاوت تأمين گردد.
  • حداقل هزينه و حداكثر منافع را در پي داشته باشد.
  • ايجاد آشفتگي و سردرگمي نكند.
  • در تركيب فضاها مناطق مرده و باقيمانده بوجود نيايد.
  • ضمن حفظ محيط طبيعي حداقل مصرف فضا و مقياس هماهنگ در سيماي كل را داشته باشد.
  • اهداف دراز مدت قابل حصول باشد.

ارتباطات عمودی و افقی

uسیر کولاسیون افقی  از طرف راهروهای عمودی خرید در داخل و به طرف عناصر عمودی مر بوط می باشد.
در این ارتباط فضاهای هرطبقه بصورت مدول پیوسته دیده میشود و یک شبکه پیوسته را در طول راهرونشان میدهد.

 

سیرکولاسیون مجتمع رفاهی

سیرکولاسیون مجتمع رفاهی

دیاگرام مجتمع تجاری

دیاگرام مجتمع تجاری

ارتباطات عمودی و افقی

¨سیرکولاسیون عمودی و افقی یک عامل حیاتی در طرح ریزی است که هم مربوط به خریداران است هم به فرمشندگان هم به کالا

¨سیر کولاسیون عمودی از طریق پله برقی-آسانسور -پله فرار برقرار می شودکه آسانسور باید به تعداد کافی و از طریق ورودی قابل رویت باشد۰محل پله برقی و آسانسورباید به گونه ای باشد که مشتری را به گذشتن از مرکز خرید جلب نماید و رفتن به طبقات را بصورت عمودی امری جذاب جلوه گر سازد.

 

امتیاز 4.45 ( 29 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تاکنون 2 نظر ثبت شده است.

  1. سلام منم خیلی بینهایت ب معماری علاقه دارم ممنون از سایت خوبتون ک در اختیار ما گذاشتین.

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است