سعادت عادت است آنرا پرورش دهید.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » تحلیل بناهای معماری » تحلیل و بررسی خانه فولر

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

تحلیل و بررسی خانه فولر

تحلیل و بررسی خانه فولر

تحلیل و بررسی خانه فولر

نقد-و-بررسی-خانه-فولر

نقد-و-بررسی-خانه-فولر

žاز آن زمان كه فرانك لويد رايت دل به دريا زد و ادارات زمستاني تاليسين غربي را در سال ۱۹۳۲ در ناحيه ي بياباني اسكاتسديل تاسيس كرد، هيچ معماري به اين شكل تحت تاثير پيشينه ي بومي آمريكا و صحراهاي آن قرار نگرفته بود. رويكرد پرداك در اين ساختمان، جوهره اي توپوگرافيك دارد. خود او در اين باره مي گويد:

ž« در جنوب غربي آمريكا من هميشه به فكر پيوند اساسي زمين وآسمان از طريق اين ديوارهاي خشتي يكدست و خاموش هستم كه در اينجا مشاهده مي كنيد. اين مسئله تاثير نيرومندي بر گذاشته است. در معماري خشتي، تكامل خاصي احساس مي شود ديوار همچون پلي ميان زمين وآسمان عمل مي كند. ديوار بخشي از زمين است، از آن برآمده است وبه سوي آسمان مي رود، و هرگونه ي افزوده ي تزئيني به آن، از قبيل قرنيز يا هره چيني، در مقايسه با نيرو وتوان خود ديوار، فرعي وناچيز جلوه مي كند. . . . گاهي پيوند ساختمان با محيط از يك شبح وسايه ي كلي آغاز مي شود.

 

žآشپزخانه، اتاق هاي صبحانه وغذا خوري، و ديگر فضاهاي جنبي كه در پشت گاراژ واقع شده اند. گذشته از آن فضاهاي دنج خانوادگي خانه شامل سه محوطه ي تاثير گذار ديگر است كه دسترسي به آنها مستقيما از راه رو طويل صورت مي گيرد. اين فضاها به ترتيب از جنوب به شمال عبارتند از:

žاتاق مطالعه كه از هرم مجاور استخر بريده شده است، اتاق تلويزيون كه اندكي بالاتر از حال ورودي قرار گرفته و اتاق نشيمن كه به طور شعاعي طراحي شده اند. و از ايوان سرپوشيده اي به حياط بيرون ديد دارد. پس از آن خانه به فضاهايي تقسيم مي شود كه دنج وخصوصي ترند و مجموعه اتاق خواب ودستشويي صاحبخانه و اتاق مهمان را در بر مي گيرندكه در انتهاي غربي خانه واقع شده اند.

žچشمگيرترين و نمادين ترين عنصر ساختمان، هرم مركزي است كه به گفته ي هنري پلامر، اشاره اي است غير قابل انكار و همواره با طنز به نقش هرم پشت (مهربزرگ) ايالات متحده امريكا (پشت اين مهر، هرمي ديده مي شود كه چشمي به نشانه ي نظارت عاليه بر بالاي آن قرار گرفته است).

16-4

حجم فایل : ۵٫۴۲ مگابایت 

رمز فایل: www.online-architect.ir

 

امتیاز 4.77 ( 13 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است