شما بدون تسلط بر خود نمی توانید فاتح دیگران باشید.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » فروشگاه اینترنتی معماری » اصول طراحی ساختمانهاي نمايشگاهي

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

اصول طراحی ساختمانهاي نمايشگاهي

اصول طراحی ساختمانهاي نمايشگاهي

اصول طراحی ساختمانهاي نمايشگاهي

نگاهی به طراحی ساختمان نمايشگاه

نگاهی به طراحی ساختمان نمايشگاه

۱ ۱ واژه شناسي :
فرهنگ معين، نمايشگاه را اين گونه معني ميكند:
الف محل نمايش دادن، جاي جلوه دادن
ب محلي كه متاعهاي بازرگاني، محصولات كشاورزي، مصنوعات كارخانهها يا آثار باستاني را به معرض نمايش گذارند.
معادل اين كلمه در زبانهاي لاتين، عبارت است از:
انگليسي = EXHIBITION
آلماني = AUSSTELLUNG (MESSE)
فرانسه = EXPOSITION
به كار ميرود. TRADE FAIR در ادبيات بازرگاني، معمولاً واژه
انواع موضوع برگزاري نمايشگاه:

نمايشگاهها بر حسب موضوع برگزاري به ترتيب زير طبقه بندي ميشوند:
الف- نمايشگاههاي عمومي:
“Universal trade Fairs ‐ General trade Fairs”

ب -نمايشگاههاي تخصصي :
” Specialist (or Specialized) trade Fairs”

ج -نمايشگاههاي اختصاصي :
“Solo Exhibition”

د -نمايشگاههاي اكسپو :
“Expo Exposition”

ه -نمايشگاه عرضه مستقيم كالا :
“Order trade Fairs”

۱ ۴ انواع مقياس برپائي نمايشگاه:

الف سطح نمايشگاههاي بين المللي:
INTERNATIONAL EXHIBITIONS

ب -سطح نمايشگاههاي داخل كشوري :
INTERNATIONAL EXHIBITIONS

اصول مكانيابي نمايشگاه در شهر:
غالباً زيباترين مكان – از نظر چشم اندازهاي طبيعي و شهري – براي احداث نمايشگاه اختصاص مي يابد. نمايشگاه در صورت برخورداري از موقعيت مناسب مي توانند تاثير قابل توجهي بر آگاهي افراد داشته باشند. مكانيابي صحيح نمايشگاه منجر به اتخاذ نگرشي جديد در جهت جذب كساني مي شود كه تاكنون هرگز قدم به آستانه نمايشگاه نگذاشته اند.
امروزه نمايشگاه بيش از پيش به عنوان مراكز فرهنگي تلقي مي شوند. از اينرو علاوه بر دانشجويان و متخصصان مي يابد امكانات لازم را براي سهولت دسترسي افرادي با زمينه هاي مختلف فراهم نمود. شناخت خصوصيات مخاطبين نمايشگاه و نحوه مراجعه، فردي يا گروهي آنها بر مكان يابي و چگونگي فعاليت آنها بسيار موثر است. به نحوي كه مي توان زمينه فعاليت نمايشگاه را بر حسب موقعيت مكاني آنها به صورت هاي زير مورد توجه قرار داد.
الف – ارتقاء سطح فرهنگي و آموزشي يك منطقه
ب- ايجاد يك مركز براي تحقيق و انتشار
ج- ايجاد مركزي براي فعاليت هاي اوقات فراغت

دانلود نمونه طراحی غرفه در نمایشگاه ها

اصول مكانيابي نمايشگاه در خارج شهرها :

در كنار گرايش به استقرار نمايشگاه در مراكز شهرها، گرايشي نيز وجود دارد كه مي توان آن را به صورت بازگشت به طبيعت توضيح داد. شهر با فعاليت هاي بي پايانش پشت سر نهاده مي شود و نوع ديگري از نمايشگاه در بيرون از شهر ظاهر مي شود
– كه در صورت امكان اغلب در نواحي خوش منظره و جذاب قرار دارد و از نظر گذراندن تعطيلات و ساير ايام فراغت نيز مطلوب هستند. انتقال چنين تجهيزات فرهنگي مهمي در عين حال، شهر را فقيرتر مي كند و ممكن است نمايشگاه نيز به نوبه خود آسيب ببيند چون خطر جدايي آن از ساير امكانات فرهنگي و آموزشي و تبديل شدن به قرباني انزواي باشكوهش وجود دارد، بخصوص اگر مكان انتخاب شده از شهر خيلي دور باشد. پيدايش اتومبيل حداقل در اروپا و امريكا، صحبت از يك جامعه متحرك را كه فاصله براي آن اهميت چنداني ندارد، ممكن ساخت و به علاوه اين امر اغلب بهانه اي براي رانندگي به بيرون از شهر در تعطيلات آخر هفته گرديد. بنابراين اكثر بازديدكنندگان نمايشگاه واقع در خارج از شهر به طور عمده در تعطيلات آخر هفته و تعطيلات عمومي به اينگونه نمايشگاه مي روند. چنين نمايشگاه علاوه بر عملكردهاي سنتي، بايد سعي در حفظ فضايي غير رسمي داشته و بازديد كننده لاقل از امور روزمره و فشار زندگي روزانه، احساس آسودگي كند. نمايشگاه بايد به شهر نشين خسته، امكان تفريح و تجديد قواي روحي و رواني عرضه كند. حتي مي تواند يك فرد عادي را به زائر آثار هنري تبديل كرده و به جستجوي مكاني وادارد كه در محاصره ترافيك شهر نيست و به نور و هواي مصنوعي نياز ندارد. در بيرون شهركه صلح و ثبات حكمفرماست و اشعه هاي خورشيد از هاله اي از دود عبور نمي كنند، امكان برخوردي بين انسان و هنر وجود دارد كه انسان را قادر به كشف دوباره طبيعت واقعي خود مي سازد.

انتشار برای اولین بار و انتشار اختصاصی از وب سایت معمار آنلاین

قیمت: ۱۰٫۰۰۰  ۵٫۰۰۰  هزار تومان

 

بعد ار پرداخت درخواست خود را از راهای زیر سفارش بدید

—–

تماس با پشتیبانی+ ایدی تلگرام
۰۹۳۹-۵۳۰-۵۴۵۱
M_abdali@

مقاله نحوه محاسبه سالن در نمایشگاها

________________

برچسب ها:
X اصول طراحی فضای نمایشگاهX اصول مكانيابي نمايشگاه در خارج شهرهاX اصول مكانيابي نمايشگاه در شهرX انواع طراحی فضای نمایشگاهX انواع مقياس برپائي نمايشگاهX ریزفضاهای ساختمانهاي نمايشگاهي

0

User Rating: 4.85 ( 1 votes )
امتیاز 4.54 ( 13 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تاکنون 4 نظر ثبت شده است.

  1. ممنون از لطفتون خیلی خوب بود

  2. اصول طراحی ساختمانهاي نمايشگاهي
    لینک خرید غیر فعال است

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است