عزیزانم هنگام نشستن, بزرگان و ریش سپیدان را بر خود مقدم بدانید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » بانک مقالات تنظیم شرایط محیطی » پاورپوینت اقلیم و جزییات ساختمان

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

پاورپوینت اقلیم و جزییات ساختمان

پاورپوینت اقلیم و جزییات ساختمان

پاورپوینت اقلیم و جزییات ساختمان

پاورپوینت اقلیم و جزییات ساختمان

پاورپوینت اقلیم و جزییات ساختمان

در معماري سنتي ايران, ساختمان بر اساس موقعيت جغرافيايي‌اش از طريق سقفها, كاهش سطوح خارجي در برابر تابش مستقيم آفتاب, ايجاد سايبان‌هاي متناسب با هر منطقه, بادگيرها و زيرزمينها, حياط مركزي, جان پناه‌هاي سايه‌گستر, پنجره‌هاي رو به آفتاب, انتخاب مصالح مناسب سقف, ديوار, انبار و غيره,. چنان با محيط خارج مقابله مي‌كند كه بهترين آسايش فضاي داخلي را بدون استفاده از دستگاه‌هاي پيچيده‌ي انرژي بر و آلوده كننده غير فعال خورشيدي آگاهي داشته و پيوسته از آن بهره‌ برده‌اند. ولي تا كنون, هيچيك از اين عناصر به طور كامل و به شيوه‌ي علمي بررسي نشده و ارتباط آنها با يكديگر به صورت دانشي مدون ارائه نشده است.

بيشتر دست‌اندركاران ساخت و ساز, فرم ظاهري معماري گذشتگان (سنتي) را بدون در نظر گرفتن ك ارايي, ايستايي و مقاومت مصالح در باربر بارها و فشارهاي وارده از ساختمان, مقابله در برابر گرما, سرما و نزولات جوي تقليد كرده و با تكيه بر سنن گذشته, نام معماري مدرن بر آن مي‌نهند. در حاليكه فرهنگ و اقليم هر منطقه و دانش و تجربه‌ي پيشينيان, به طور قطع در فرم‌دهي عناصر ساختماني مؤثر بوده و مي‌باشد.

از ديدگاهي ديگر به مسكن‌هاي بومي و سنتي مناطق و اقوام مختلف در اين كره خاكي, انساني ديده مي‌شود كه به شيوه‌هاي به يادگار مانده از روزگاران گذشته, شرايط ناسازگار خارج را با صرف كمترين انرژي به فضاي متعادل و مطلوب داخل تبديل مي‌كند. و اين سرد و گرم چشيدن از روزگار و كسب تجربه در ساخت فضاهاي مسكون, همان مفهوم معماري سنتي با توجه به اقليم است كه مي‌تواند بارها و بارها تكرار شود؛ بدون آنكه رنگ كهنگي بگيرد. و هرگونه تكرار ظاهري فرمهايي كه زاده‌ي فن‌آوري زمان و مكان است, بدون در نظر گرفتن پشتوانه‌ي علمي و دانشي كه حاصل زندگي نسلهاي گذشته آن اقليم است, فقط پشت پا زدن به تمامي اندوخته‌ها و تجربيات گذشتگان است ونتيجه‌ي آن, تأثيري بيمارگونه كه حتي توان برآوردن اولين نياز بشر از فضاي سرپوشيده را- كه همان كسب آسايش در فضاي مسكون است- ندارد.

عوامل اقلیمی

-تابش آفتاب

-دماي هوا

-باد

-رطوبت هوا

-بارندگی

تقسیمات اقلیمی در ایران

اقلیم ،عوامل آن و ساختمان

 

 

امتیاز 4.52 ( 25 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تاکنون یک نظر ثبت شده است.

  1. بسیار عالی

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است