باورها و ارزش‌ها، بهترين راهنما و مشاور زندگي شما هستند.(آنتوني رابينز)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » دانلود رایگان مطالعات اقلیمی » مطالعات اقليمي شهر کرمان

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

مطالعات اقليمي شهر کرمان

مطالعات اقليمي شهر کرمان

مطالعات اقليمي شهر کرمان

 

شرایط آب و هوایی منطقه

۱-آب و هوای کوهستانی و کوهپايه ای که دارای زمستانهای نسبتاً سرد همراه با بارندگی برف ، و تابستانهای معتدل می باشد(رابر، ماهان ، راين)

۲- آب و هوای مناطق بيابانی که دارای تابستانهای طولانی و گرم و خشک و زمستانهای نسبتاً کوتاه و معتدل است . در اين مناطق اختلاف دما بين شب و روز زياد و بارندگی کم است .(راور ، شهداد ،کهنوج ، جيرفت).

بادهای کرمان بيشتر از نوع بادهای موسمی خشک بوده و جهت آنها بطور کلی از جنوب غربی به طرف شمال شرقی و مشرق می باشد . بادهای غربی و شمال غربی هم که در منطقه می وزند ، باعث ريزش باران در زمستان و بهار می شوند.ميانگين باران سالانه ، حدود ۱۸۵ ميليمتر است.

فرم ساختمان در رابطه با اقلیم

شکل ساختمان تاثیر مهمی در هماهنگ ساختن ساختمان و اقلیم و همچنین در تعدیل انتقال شرایط بحرانی هوای خارج به داخل ساختمان دارد.

برای پی بردن به نقشی که شرایط گرمایی هر منطقه در شکل دادن به ساختمان های آن منطقه دارند، باید نسبت اهمیت هر یک از عوامل یاد شده را مشخس نمود.

در تعیین مناسب ترین فرم ساختمان باید به این نکته توجه نمود که بهترین شکل ساختمان شکلی است که کمترین مقدار حرارت را در زمستان از دست بدهد و در تابستان نیز کمترین مقدار حرارت را از آفتاب و محیط  از اطرافش کسب نماید

نوع اقلیم استان

استان کرمان به علت وسعت دارای آب و هوای متنوع می باشد. درنواحی جنوبی آن به دلیل نزدیکی به مدار راس السرطان دمای هوا بالاتر است، اما در نقاط شمالی و در ارتفاعات، دمای هوا پایین تر می باشد. وجود ارتفاعات و قرار گرفتن بیابان لوت در شرق استان از عوامل تنوع آب و هوا در این استان می باشد. به طوری که کوههای لاله زار با ارتفاع بیش از ۳۵۰۰ متر از سطح دریا کمترین روزهای آفتابی (۱۹۰ روز درسال) و پایین ترین دمای میانگین روزانه (۲۷ درجه سانتی گراد) را دارد این در حالی است که ده سیف در شهداد به دلیل ارتفاع کم (۳۵۳ متر از سطح دریا) در مجاورت با دشت لوت دارای بیشترین روزهای آفتابی (۳۶۰ روز در سال) و بالاترین دمای میانگین سالانه (۵۰ درجه سانتی گراد) است. در کل اقلیم های غالب در این استان: هوای گرم و خشک و سرد و خشک در بیابانها، معتدل و سرد و کوهستانی در ارتفاعات استان می باشد.

برای دیدن بانک مطالعات کل استان های ایران عزیز کلیک کنید

این مطلب بصورت WORD و برای کسانی که رساله از وب سایت ما خریداری میکنند رایگــــــان و کارابران دیگر مبلغ ۵٫۰۰۰ تومان از لینک زیر پرداخت کنند.

vip

 

 

 

 

امتیاز 3.86 ( 22 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است