هنر ما را به گونه اي رويايي از درد هستي رها مي سازد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » دانشکده مجازی معماری » مقالات معماری » ضوابط طراحي در بافت هاي تاريخي

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

ضوابط طراحي در بافت هاي تاريخي

ضوابط طراحي در بافت هاي تاريخي

ضوابط طراحي معماري در بافت هاي تاريخي

ضوابط طراحي در بافت هاي تاريخي

ضوابط طراحي در بافت هاي تاريخي

چكيده

يكي از مشكلات شهرهاي ما ، توسعه ناهمگون و نامتعادل آنهاست . عدم توجه به گذشته ، شامل محيط تاريخي، طبيعي بافت ها و بناها به لحاظ مسائل مختلف ، اعم از بافت جمعيتي و فرهنگي و كالبد مابه ازاي آن و هماهنگي توسعه جديد با بافت قديمي يا ساخته شده اطراف، علاوه بر ناهمگوني و ايجاد هرج و مرج در سيماي شهري، و از بين رفتن تدريجي هویت شهرها، و عدم تطابق فرهنگي، تبعات ديگري نيز به دنبال خواهد داشت ، چراكه معماري سنّتي و بومي هر محل، در يك تداوم تاريخي و در راستاي يك سياست مبتني بر استمرار به تدريج و در طول ساليان متمادي با طبيعت و محيط اطراف شكل گرفته است. طيف اين مقوله مي تواند جنبه هاي گوناگون فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي را در بر داشته باشد. توجه كافي به توسعه پايدار شهرهاي كشور ، لزوماً نگاه به گذشته را پررنگ تر خواهد كرد . اين نوشته برآن اس ت تا ضمن بررسي منشورها، بيانيه ها و اصول جهاني مطرح شده در حوزه طراحي در بافت ها ي تاريخي، به چگونگي طراحي معماري در اين محدوده ها بپ ردازد، ضمن اينكه رعايت اصالت و يكپارچگي موجود در آنها را به عنوان يك اصل خدشه ناپذير مي پندارد. لذا پس از مطالعه معيارهاي مط رح شده از سوي نظريه پردازان اين امر، دستيابي به اصولي دربارة طراحي معماري در كنار بافتهاي قديمي را ميسر گرداند. اين امر ، طيف وسيعي از مداخلات مرمتي و حفاظتي و ساخت و سازهاي جديد در مجاورت و يا درون اين بافت ها را شامل مي شود. در اين مقاله ، با تنظيم جدولي م بتني بر اصول كلّ ي طراحي معماري و مداخلات مرمتي در بافت هاي تاريخي ، به تطبيق ضوابط و دستورالعمل هاي بين المللي مرتبط با آنها با رويكرد بومي سازي پرداخته شد.

منبع: نشريه شهر و معماري بومي

 

رمز فایل:  www.online-architect.ir

 

 

امتیاز 4.84 ( 19 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است