نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه » دانلود رایگان مطالعات اقلیمی » دانلود مطالعات شهر تبریز

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

دانلود مطالعات شهر تبریز

دانلود مطالعات شهر تبریز

دانلود مطالعات شهر تبریز

دانلود-رایگان-مطالعات-اقلیمی-تبریز

دانلود-رایگان-مطالعات-اقلیمی-تبریز

وجه تسميه شهرتبريز

نام شهر مورد مطالعه تاکنون تارماکیس، تارماکیزا، تاوراکیس، تاورش، تاوریژ، توریس، توریز۱و۲، دبریز،تربیز،تبریز و… نامیده شده است.

منابع قدیمی ایرانی بنای شهر رابه زبیده خاتون نسبت دادن که داستان برطرف شدن تب اورا دراین ناحیه تکرار کرده اند وتبریز را به معنی ریزنده تب ناشی از بیماری دانسته اند.در مورد یکی دیگراز وجه تسمیه های تبریز باید گفتکه مورخین ارمنی و به تبع آنها برخی از مورخین دیگرنام تبریز را برگرفته از لغت داوریژ ارمنی میدانند.

همچنین بعضی گفته اند نام تبریزاز واژه “تویریز” گرفته شده است که در زبان پهلوی به معنای “باعث جاری شدن” میباشدو ظاهرا اشتره به چشمه های بی شمار آب معدنی دارد که در دامنه های سهند جاری است البته لازم است شهر تبریز را به اسم “آذرآبادگان” یا”آذرآباد”نیز میشناند که آذرآبادگان نام نام آتشکده ای در تبریز بوده است که به همین جهت این شهر به این نام معروف شده بود.

مطالعات اقلیمی تبریز

شهر تبریز یک دستگاه هواشناسی نوع سینوپیتک می­باشد که در آن اندازه گیری عوامل جوی شامل درجه حرارات ، بارندگی ، رطوبت نسبی ، مقدار ساعت آفتابی ، باد ، یخبندان ، فشار هوا ، ابر و مه و رعد و برق صورت می­گیرد . موقعیت جغرافیایی شهر حدود ۳۸ درجه و ۸ دقیقه عرض شمالی و ۴۶ درجه و ۱۵۰ دقیقه طول شرقی از نصف­النهار گرینویچ است . ارتفاع شهر تبریز از سطح دریا در حدود ۱۳۴۹ متر می­باشد .

بررسی ویژگی­های اقلیمی شهر تبریز

با توجه به شرایط اقلیمی مختلف طراحی ساختمانها از دو جهت ضروری است یکی ارتقای کیفیت آسایش و بهداشت در فضاهای داخلی و دیگری صرفه جویی در مصرف سوخت وسایل کنترل کننده دمای این فضاها بنابراین لازم ست تاثیر  عناصر اقلیمی در ایجاد شرایط آسایش و عملکرد عناصر معماری ساختمانی در تعدیل شرایطی سخت آب و هوایی مورد سنجش و نتیجه گیری قرار گیرند . تغییرات دما عامل مهم اقلیمی یعنی عرض جغرافیایی ، ارتفاع از سطح دریا و دوری و نزدیکی به دریا در کیفیت عناصر اقلیمی مانند تابش آفتاب، دما ، رطوبت ،باد و بارندگی اثری تعیین کننده دارند . بر این اساس چهار حوزه اقلیمی در ایران شناسایی شده است .

  • معتدل و مرطوب
  • سرد
  • گرم و خشک
  • گرم و مرطوب

که شهر تبریز در گروه دوم یعنی اقلیم سرد متعلق به مناطق مرتفع غربی کشور قرار می­گیرد .

این مطلب بصورت WORD و برای کسانی که رساله از وب سایت ما خریداری میکنند رایگــــــان و کارابران دیگر مبلغ ۵٫۰۰۰ تومان از لینک زیر پرداخت کنند.

vip

 

 

 

امتیاز 4.50 ( 4 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است