اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » دانلود رایگان مطالعات اقلیمی » دانلود مطالعات اقلیمی شهرکرد

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

دانلود مطالعات اقلیمی شهرکرد

دانلود مطالعات اقلیمی شهرکرد

دانلود مطالعات اقلیمی شهرکرد

مطالعات اقلیمی شهرکرد

مطالعات اقلیمی شهرکرد

ويژگی های فرهنگی و هنری

فرهنگ مردم چهارمحال وبختیاری همچون دیگر فرهنگ ها در ارتباط با عوامل متعدد جغرافیایی، اقتصادی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است.

عمده ترین ویژگی فرهنگ مردم این خطه، تکوین زبان و ویژگی های فولکلوریک آن است که به نحوی به مراسم و سنن قومی برجسته قومی انعکاس یافته است.

پوشش گياهی

وجود ارتفاعات بلند سبلان در غرب وتالش وباغرو در شرق وارتفاعات بزغوش در جنوب سبب پیدایش مرتع با کیفیت خوب ودر نتیجه اسکان ایلات وعشایر در این منطقه گردیده است .از پوشش گیاهی منطقه می توان آویشن ، خاکشیر،پونه ،شیرین بیان، گل بابونه ، گون ،اسپند وغیره را نام برد که کاربرد دارویی نیز دارند . همچنین جنگل فندقلو را میتوان نام برد. (زنده دل،۱۳۵۵؛ص۵۸)

فرم ساختمان در رابطه با اقليم

بدلیل سرمای شدید هوا در زمستان اینگونه مناطق، فرم های باز یا فرم هائی که اضلاع شمالی جنوبی آنها طولانی تر از اضلاع شرقی غربی هستند مناسب نبوده و بهتر است ساختمان فشرده باشد. ساختمان های دو طبقه که فرمی نزدیک به مکعب دارند، بهترین نوع از نظر کنترل گرمای داخلی ساختمان در زمستان می‌باشند.

فرم ساختمان های بزرگ در مناطق سرد فرم های بسته و فشرده و ساختمان های مکعب شکل و یا ساختمان های بهم چسبیده پشت به پشت در جهت محور شمال جنوب قرار داشته باشند ترجیح دارند. در این مناطق ساختمان های مرتفع مناسب‌تر هستند. (کسمایی؛۱۳۸۴؛ ص۱۱۶)

 تهويه طبيعی در رابطه با اقليم 

با توجه به شرایط گرمائی هوای تابستان اینگونه مناطق و رابطه آنها با منحنی های جدول بیوکلیماتیک ساختمانی در می‌یابیم که با انتخاب مصالح ساختمانی مناسب، امکان کنترل هوای داخلی ساختمان وجود دارد. و در ماههای گرم زمستان برای تعویض هوای داخل از تهویه مکانیکی استفاده شود. (همان؛ص۱۲۹)

این مطلب بصورت WORD و برای کسانی که رساله از وب سایت ما خریداری میکنند رایگــــــان و کارابران دیگر مبلغ ۵٫۰۰۰ تومان از لینک زیر پرداخت کنند.

vip

 

 

 

امتیاز 3.54 ( 13 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تاکنون 8 نظر ثبت شده است.

  1. سلام سایتتون عالیه پسر

  2. سلام وقتتون بخیر من این فایل رو خریداری کردم خواستم تشکر ویژه کنم عالی عالی

  3. سلام تشکر از شما

  4. رمز چیع؟ /:

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است