عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
خانه » تحلیل بناهای معماری » دانلود رایگان تحلیل شهرک مسکونی

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

دانلود رایگان تحلیل شهرک مسکونی

دانلود رایگان تحلیل شهرک مسکونی

دانلود رایگان تحلیل شهرک مسکونی

دانلود تحلیل شهرک مسکونی

دانلود تحلیل شهرک مسکونی

این مجتمع جهت سکونت ۵۰۰ خانواده کم درامد درمحله ای ارزان قیمت طراحی شده است

محل احداث پروژه:اصفهان –خیابان رزمندگان

طراح معماری: مسعود محمدی

مساحت زمین : ۳۲۰۰۰ مترمربع

مساحت زیر ساخت: ۷۳۸۰۰ متر مربع

تعداد اپارتمان : ۵۰۹ واحد

اغاز طراحی:۱۳۷۸  شروع ساخت:۱۳۸۰

با نگاه اول  به مجتمع زیتون انسان یک پیوستگی و هماهنگی در کل مجموعه می بیند و متوجه ویژگی های مشترکی بین انها می شود که مانند دانه های تسبیه انها را به هم متصل کرده عواملی که در این تفکر بصری دخالت دارند تا انسان این مجموعه را با وجود اینکه احجام تکرار شونده ای ندارد به عنوان یک کل واحد ببیند ۱- نوع مصالح به کار رفته ۲- رنگ احجام ۳- هنرمندی طراح در بافتن این واحدها با هم ۴- چیدمان انها  وترکیب احجام در ارتفاع است.

تهویه و نور طبیعی:

مجموعه زیتون از مدولهایی تشکیل شده که هر مدول تعدادی از واحدها را در کنار هم و در خود جای داده است. شکل گیری این مدولها به شکل فرفره موجب شده که نور گیری  وتهویه را در ان توسط بازشو های محیطی بسیار اسان کرده است.

نورگیری در واحدها به خاطر فرم فرفرهای شکل  بلوک به صورت بسیا خوب انجام میگیرد

تاثیر اقلیم بر طراحی مجتمع مسکونی:

از انجایی که اقلیم اصفهان گرم و خشک میباشد در فصول گرم سال دارای روز های ا فتابی وگرم است که راه رفتن برای انسان زیر این ا فتاب ملال ا ور است. طراح با طراحی خود طوری پیوند و ارتباط بین احجام ایجاد کرده که در بعضی قسمت ها این احجام بر روی معابر قرار گرفته و سایه های حاصل از ان در روزهای افتابی بسیار خنک ودلنشین است.که نمونه های این عناصر در معماری سنتی ایران نیز وجود دارد از طرفی با چیدن بناها در اطراف حیاط  یک فضای مرکزی مطلوبی ایجاد کرده که در معماری سنتی  به ان حیاط مرکزی گفته می شد واشاره به معماری درون گرای اقلیم گرم وخشک دارد.

موضوع با طرح یک داستان برای زندگی ۲۵۰۰ نفر در مجسمه ای ۲۲۵۰۰۰ مترمکعبی شروع شد. مثل یک فیلم نامه که زندگی عده ای انسان را در محله ای به تصویر می کشد. شخصیتهای این داستان ۵۰۰ خانواده کم درآمد در محلهای نسبتا ارزان قیمت در شهر اصفهان بودند تفاوت این سناریو با سناریوهای متعارف این بود که این بار فضاهایی که بازیگران در آن زندگی می کنند، به تصویر کشیده می شد. در اینجا داستان نویس (معمار) فضاهایی را خلق و تعریف می کرد که در ذهن خود باور داشت. مجسمه ای که در هر گوشه آن اتفاقی می افتاد. مجسمه ای که این بار فقط در اطراف آن حرکت نمی کردند؛ بلکه درون آن نیز می رفتند و زندگی می کردند. تمام گوشه های این مجموعه برای زمان آسایش طراحی می شد.

یک محله با خانه های امن – – یک قلعه – فضای زندگی شخصیتهای داستان زیتون برای شکل دادن به این مجسمه، کلان تخیل کردیم، خرد و میانه شکل دادیم. برای ما جزء بخشی از کل بود و كل جمع اجزا این گونه باور داشتیم که با داشتن یک تخیل کلان عناصر خرد و میانه هماهنگ شکل می گیرند و پیوستگی میان آنها ایجاد میشود. در این صورت هر گوشه ای از کار خاطره ای از کل کار خواهد بود.

با اشرافی که براثر مطالعات انجام شده و تهیه فیلمنامه در ذهن ما ایجاد شده بود و با استفاده از استانداردهایی که مهندسان و متخصصان در اختیار معماران پروژه قرار داده بودند، خمیر مجسمه را از گل ساختیم، خندقی گرداگرد آن کندیم تا دسترسیها را قابل کنترل کنیم، به دفعات میانش را خالی کردیم (حیاطها و کوچه ها) روی خندق پل زدیم تا از زیر دروازه مزین به | سرو پایدار عبور کنیم. و از دالانی تنگ و سایه دار که نوید گشایشی فراخ (حیاط) را می داد به کوچهای درون حیاطی برسیم،

دانلود رایگان تحلیل شهرک مسکونی زیتون اصفهان

درختان چنار سایه افکن دیوارهای این کوچه بودند که از لابه لای رنگ سبز برگها و رنگ کبود شاخه هایشان رنگهای گلبهی، زرد و قرمز آجری رنگ در زمینه آبی آسمان دیده می شدند و حجمها، که از زمین سردرآورده بودند ( و حجم كل آن تابع نیاز پروژه تعیین شده بود)، با ارتفاعات مختلف طراحی شدند. خط آسمان با شناسایی فضای خالی کنترل شد. با استفاده از مدل ساخته شده در رایانه به دفعات، سایه افکنی حجمهای پر و خالی روی هم شناسایی شد و بازبینی مجدد صورت گرفت.

طراحی یک پروژه به این وسعت، نیازمند کنترل تصویر به تصویر بود. هر تصویر مجموعه ای از فرمها، رنگها و بافتهای مختلف بود. پنجره ها دیگر فقط نورگیر شناسایی نمی شدند. لکه های رنگی شفافی بودند که در کنار رنگها و فرمهای دیگر قرار می گرفتند. در جایی تابع نیاز تصویر به هم نزدیک می شدند و در جایی از هم فاصله می گرفتند. آبچکانها خطوط رنگی بودند که داخل هر تصویر بالا و پایین می شدند و ارزش تصویری داشتند. فرمها، که هر کدام رنگ و بافت داشتند، کنار هم کلاژ می شدند،

تمام المانهای ساختمانی هویت متعارف خود را | از دست داده بودند. در تصاویر خرد، میانه و کلان نوع و تراکم بافتها تابع فاصله بیننده طراحی شدند. بر این باوریم که می توان در هر تصویر چشم بیننده را هدایت کرد. اولین تمرکز چشم، حرکت چشم روی تصویر و سپس انتقال به تصویر بعد .تصاویری به ظاهر جدا از هم با عناصری نام آشنا مثل دروازه، قاب، حیاط، درخت چنار و سرو، فواره، حوض، کاشی، آجر خشتی، سنگ قرمز محلی، رنگ زرد، آبی، گلبهی و … که هریک بار و انرژی خاصی با خود حمل می کنند. و هر بار ترکیب آنها تصاویر متفاوتی ایجاد می کند. این بار سرو، بالای دروازه می رود، فواره بدون حوض است

 

رمز فایل: www.online-architect.ir

شاید لینک های زیر مورد توجه شما قرار بگیرد

مطالعات مجموعه مسکونی با رویکرد امنیت اجتماعی

مجتمع مسکونی میان مرتبه با رویکردبهینه بالکن در جهت کاهش مصرف انرژی

رساله مجتمع مسکونی با تاکید بر ایجاد فضاهای امن

مجموعه مسکونی میان مرتبه با رویکرد ارتقاء سطح امنیت اجتماعی

رساله طراحی یک واحد مسکونی هوشمند با مصرف انرژی صفر در کوهپایه

دانلود مطالعات طراحی مجتمع مسکونی چند واحدی

این تحلیل هم به پایان رسیده ….مثل همیشه همواره منتظره دیدگاه های شما خوبان هستیم 

» منبع: وب سایت تخصصی معماری – معمار آنلاینـ

X پاورپوینت تحلیل شهرک مسکونیX تاثیر اقلیم بر طراحی مجتمع مسکونیX تحلیل شهرک مسکونیX تحلیل معماری شهرک مسکونیX دانلود تحلیل شهرک مسکونیX دانلود رایگان تحلیل شهرک مسکونیX نقد و تحلیل شهر مسکونیX تحلیل شهرک مسکونی زیتونX شهرک مسکونی زیتون اصفهان

امتیاز 4.75 ( 16 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است