نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » تحلیل بناهای معماری » تحلیل تئاتر لوکسور(روتردام هلند)

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

تحلیل تئاتر لوکسور(روتردام هلند)

تحلیل تئاتر لوکسور(روتردام هلند)

تحلیل تئاتر لوکسور(روتردام هلند)

کوپ فان زوید (KOp Van Zuid) در ناحیه ی باراندازی روتردام به سرعت در حال تبدیل به محله ی شهری جدیدی است. تئاتر لوکسور جدید تزریق فرهنگی عمده ای است که با مکان راهبردی و چشمگیر خود باید با آوردن زندگی عمومی به این ناحیه ی اداری مسکونی جانی تازه به آن بدهد. درست در امتداد پل جدید اراسموس (Erasmus) با رودخانه ی ماس (MaaS) در روبه رو و بندرگاه رین (Rijn) در پشت لوکسور جدید بازیگر جدیدیاست در صحنه ی شهر، لولایی است بین برج های اداری ویلهلمنا پیر (Wilhelmena Pier) و ساختمان با عظمت اداره ی مالیات رو به رودخانه.

 

لوکسور جدید جهت گیری چند جانبه ی مقر خود را به مضمونی برای یک نمای دورتادور، یک ساختمان پویای ۳۶۰ درجه،که همزمان تمام جهات را مخاطب قرار می دهد، تبدیل کرده است. یک شی مرکزی و کانونی در یک شی مرکزی و کانونی در یک میدان پیچده شھری.

تحلیل روتردام هلند

تحلیل روتردام هلند

راهبرد زمینسار طراحی چشم انداز واحدی را برای مداخلات و طرح هایی که دقیقا به دلیل مواجهه با توسعه ی شهر در مراحل زمینسار، بلکه همچون خود زمینسار، دنيله شود. مانند موررد طرح مرکز هنر و فناوری رسانه ی زی. کی۔ ام )ZKM( * کالسروهه (۱۹۸۹)، که مرکز جدید هنرها درست در جایی که به یک زمین مصنوعی، که غرفه ها روی آن قرار می گیرند تبدیل می شود.مناظری از زمینسار را به سنتی ترین صورت در خود جمع می کند.

 

بالاتر از همه ممند راهبرد زمینسار عملیات در یکك میدان مداخله را حتی با کمترین عناصر امکان پذیر می کند. یکك محوطه ی سنگفرش، یک ساختمان کوچک، یک پلکان یا پل عابر پیاده، مانند مورد تغییر شکل اسکله ی کوپ فان زواید در روتردام 

 

 

این کارها نسان می دهد که حتی در مداخلات کوچک مقیاس می توان نه تنها قواعد بلکه همچنین حال و هوای مکان را، با پیش بینی و تدارک امکان ورود ساختمان های دیگر، تعیید کرد یا مانند مورد مونستر، خصلت یک مرکز شهری را به وسیلهی علائمی کوچک، یا مداخلاتی در اندازه ی محدود دگرگون ساخت.

بنابراین مفهوم زمینسار حکم می کند که تنها بر مقیاس مداخلات تکیه نکنیم، بلکه بالاتر از همه بر خصلت آنها، بر نحوه ی

استقرار آنها و در نتیجه بر بازی اضداد یا همانندی ها تکیه کنیم. بولس و ویلسون با بهره گیری از مجموعه ی روابط بین عناصر مختلف درگیر، ثابت می کنند که می توان مفهوم نسبت را به جای مفهوم بعد قرار داد و بر این اساس ایده ی شدت را همچون مفهوم راهنما در بیشترین مداخلات متنوع، در آن میدان نیروهایی که امروزه توسط پدیده ی شهری ایجاد شده و پیکربندی وناهمسائی های آن مرتبا افزایش می یابد، مورد استفاده قرار داد.

ساختمان روتردام هلند

ساختمان روتردام هلند

دوران حول محور در عین سازمان دهی فضا ایجاد شکل می کند. یک شیب راه داخلی مخصوص حمل وسایل به محل پارک کامیون های ۱۸ متری. درست به کتار سن واقع در اولین طبقه، منتهی می شود (سن با ارتفاع گرفتن خود طبقه ی همکف و محوطه ی سنگفرش اطراف آن را برای نیازهای عمومی آزاد و مشکل کوچک بودن زمین را حل می کند). شکل چسبیده به دیوار راه، با پله بندی و گردش دایره وارش، دور شکل متقارن سن و تالار، زمینه را برای طراحی غیر منتظره و پویا آماده می کند. پشتسن به نحو مناسبی به سمت خیابان میل می کند و به این ترتیب محل انجام کارهای طول روز مثل تدارک لباس، تمرین نمایش و نیز دفاتر کار اتاق انتظار و اتاق استراحت هنرپیشگان در جوار منطقه عمومی شهر قرار می گیرد.

 

 

 

امتیاز 3.45 ( 33 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است