حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » تحلیل بناهای معماری » تحلیل بیمارستان کودکان سوژو

اطلاعیه سایت

تماس با پشتیبانی » ایدی تلگرام+ایمیل پشتیبان <

» فراموش نکنید! بخش پشتیبانی معمار آنلاینـ ، در همه ساعات همراه شماست

»  0916-891-1243

» درصورت مشکل پرداخت آنلاین کلیک کنید

» درصورت بروز هر مشکل اعلام کنید با شما تماس خواهیم گرفت

انجام کلیه پروژهای معماری+ پشتیبانی » با ایدی زیر در تماس باشید

M_abdali@

تحلیل بیمارستان کودکان سوژو

تحلیل بیمارستان کودکان سوژو

تحلیل بیمارستان کودکان سوژو

بیمارستان-کودکان-سوژو

بیمارستان-کودکان-سوژو

HKS سوژو، چین/ شرکت معماری

در مسابقه ی طراحی ساختمان بیمارستان کودکان HKS این پروژه طرح اراٸه شده توسط شرکت معماریسوژو می باشد. برنامه ریزی فیزیکی این طرح ، شامل بیمارستانی ۶۰۰ تختخوابه ، با مساحت بیش از۹۴۸۰۰ متر مربع است که بیش از ۷۰۰۰ متر مربع آن به درمانگاه ، یک بخش اورژانس با تجهیزاتکامل ، بخش رادیولوژی و بخش پشتیبانی اختصاص یافته است. سایر بخش های این برنامه فیزیکی ، شامل
بخش آموزشی -پژوهشی ، بخش مدیریت ، خوابگاه و خانه های پرسنل ، یک مرکز اختصاصی برایبیماری های عفونی ) مجزا از سایر بخش ها ( و یک پارکینگ با ظرفیت ۸۰۰ خودرو می شود.
قرن هاست که بادبادک های رنگی باعث شادی کودکان می شوند. اعتقاد بر این است که پیداش آنها بهحدود ۲۸۰۰ سال پیش در کشور چین برمیگردد. بادبادک ها با رنگ های روشن و اشکال متنوع خود ، برفراز آسمان ، همواره و در هر سنی، باعث هیجان و شادی کودکان و حتی افراد بزرگسال می شوند.
بیمارستان سوژو با الهام از این ایده ، همانند بادبادکی بزرگ بر فراز بیمارستان و زمین بازی آن افراشتهشده است. این سازهی مواج رنگارنگ ، علاوه بر حفاظت سایر بخش های بیمارستان در مقابل گرمایفراهم می آورد.خورشید و باران ، محیطی زیبا و زنده را برای کودکان و خانواده های آنها

عکس

باغ آبی واقع در ورودی محوطه ی این بیمارستان، یاد آور باغ های آبی تاریخی در این شهر است که بهزیبا بودن و داشتن فضایی آرامش بخش مشهورند. همچنین، این باغ آبی باعث ایجاد ارتباط بصری میانسایت و کانال سوژو ، که به “ونیز شرق ” معروف است ، میشود. کانال از سمت جنوب و شرق ، سایتپروژه را دربرمیگرد. در عین حال ، معماری منحصر به فرد سازه با فرم مواج خود، در هماهنگی کامل باحرکت آب در باغ آبی و کانال است و به نوعی با فرم سیال خود ، بر آن تاکید میکند. قوس های موجود درسازه همانند امواج آب و یا یک جریان هوای آزاد به نظر میرسند. طیف رنگی موجود در نمای بیمارستان، در سایر بخش های آن ، برای ایجاد فضاهایی شاد و جذاب برای کودکان و خانواده هایشان مفید واقع شده
است.
این بیمارستان در ساختمانی قدیمی و هشتاد ساله قرار داشت و تا پیش از شروع پروژه ، مورد تعمیراتبسیار جزٸی قرار گرفته بود. بازسازی بیمارستان بر اساس آخرین یافته ها و گزارشات سازمان بهداشت ودرمان کودکان انجام گرفت کهبازتاب آن در کاهش استرس وترس کودکان و خانواده های آنها محسوساست.
تمامی بخش های ساختمان بر مبنای نیازهای روحی و جسمی آنها و با بهره وری مناسب از نور طبیعی ،در قالب فضاهای درمانی خوش ساخت و مسیر های دسترسی مناسب به محوطه ی بیرونی ، طراحی شدهاست. این امر، به کاهش اضطراب و تحریک پذیری ناشی از بودن در فضاهای بیمارستانی بسیار کمکمیکند.
کارمندان بیمارستان از طریق مسیرهای عبوری اختصاصی ، امکان دسترسی به بخشهای مختلف محوطهرا دارند. کاهش طول مسیرهای دسترسی باعث افزایش کارایی و ارتقای کیفیت آنها در همه ی بخش هایبیمارستان، از جمله بخش بالینی و نیز بخش تشخیص و درمان میشود. پرسنل در داخل سایت بیمارستان
اسکان داده شده اند.

عکس

در طراحی فضاها و مبلمان برای پرسنل نیز ملاحظات ارگونومی رعایت شده است. این سازه ، با توجه بهابعاد و موقعیت مکانی خود ، طیف وسیعی از خدمات درمانی را به مراجعین اراٸه می دهد و با زیربنایی ۱میلیون مترمربع ، ظرفیت ۸۰۰ تخت ، تعداد مراجعین ۳۰۰۰ نفر در روز و نیز داشتن / به مساحت ۳ اتاق در بخش اورژانس ، به صورت کاملا مشارکتی و بر مبنای نیازهای کودکان و والدین آنهافعالیت میکند.
باغ سلامتی در ورودی سایت ، در سطحی پایین تر از سایر بخش های محوطه و به صورت پلکانیطراحی شده است.بیمارانی که از طرق مختلف و به وسیله ماشین ، اتوبوس و یا پیاده از راه میرسند، باگذر از روی پلی که این باغ پلکانی را از طریق مسیرهای آسالن و سهل الوصول به تمامی بخشهایبیمارستان متصل میسازد، به فضاهای داخلی دسترسی پیدا میکنند. این باغ ، به طوراختصاصی برایکودکان و والدین آنها طراحی شده است. هر طبقه ی ساختمان دارای پذیرش ، صندوق و داروخانه یمجزاست که در نتیجه ، باعث کاهش رفت و آمد اضافی و ازدحام تنش زا میشود.
فضاهای درمانی به گونه ای طراحی شده اند که تمامی اتاق ها رو به جنوب هستند. این اتاق ها از یک تاچهار تخت دارند. دلیل اصلی این جا نمایی ، تاثیرمثبت نور خورشید بر سلامتی و درمان بیماران بود.
وجود یک ساختمان مجزا برای بیماران عفونی ، طراحی لابی و فضاهای مخصوص خانواده ها و نیزخوابگاه پرسنل در همان نزدیکی ، همه و همه ، فرصتی منماسب را برای ایجاد طرحی منسجم و یکپارچه و نیز محیطی دوستانه برای کودکان ایجاد کرده است.
سایت در قسمتی از شهر قرار گرفته که با سرعت بالایی در حال توسعه است. در راستای اجرای پروژه ،نواحی مجاور کانال که در طرح بود نیز، توسعه یافت؛ این توسعه شامل منظر سازی ، ایجاد باغ آبی وسیستم های تهویه است. چینی ها به وجود نور خورشید و جریان هوای تازه به عنوان یک عنصر شفابخشایمان دارند، بنابراین تمامی اتاق ها روبه جنوب و دارای تهویه طبیعی هستند.

عکس

باغ ها و حیاط های پشتی نور طبیعی و هوای تازه را برای بخش های مختلف تشخیص و درمان فراهممی آورند. این پروژه همچنین شامل بام سبز و سیستم های خنک کننده ی بام است. سازه ی مذکور بهشده LEED دلیل طراحی منحصر به فرد خود موفق به کسب رتبه ی اول )مدای نقره ( در رتبه بندیاست.
پارکینگ در طبقات زیرین طراحی شده که این امر ، از ایجاد سطوح وسیع خالی از پوشش گیاهی و درنتیجه ایجاد جزایر گرمایی در پیرامون سازه جلوگیری میکند، ولی برای بیمارستانی با این ابعاد ، کوچکبه نظر میرسد.
ایستگاه های اتوبوس در مکان هایی که بالاترین حجم آمد و رفت را دارند،جایگزین شده اند. خوابگاه وخانه های پرسنل ، برای کاهش مسیرهای رفت و آمدو صرفه جویی در وقت آنها ، در داخل سایت قرارگرفته است. ساختمان جدید مخصوص کودکان ، جایگزینساختمان قدیمی و بخش زایمان میشود که اینامر باعث ارتقای سطح بهداشت و سلامتی کودکان شهر سوژو است.

عکس عکس عکس

 

امتیاز 4.71 ( 7 رای )

راهنما

  • 1- برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.
  • 3-لطفا کپی رایت مطالب ما را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.
  • 4- رمز تمامی فایل ها : www.online-architect.ir

درباره پروژه معماری :

مجتبی ابدالی دهدزی هستم.بنیان گذار و مدیر ارشد معمار آنلاینـ ،ارشد معماری،عاشق معماری و هدف طراحی این وب کمک به دوستان معمار ... امتیاز ،نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما در پیشبرد اهداف سایت نقش شایانی ایفا می کند ..

تاکنون یک نظر ثبت شده است.

  1. خوب بود

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است